Alliance Dames 1 wint en handhaaft zich in de 1ste Klasse! Gepland: Open Trainingsavonden

Nieuws afbeelding 24-5-2023
Het is Alliance Dames 1 gelukt om zich op de allerlaatste competitie dag veilig te spelen in de 1 Klasse!

Wat een geweldige prestatie van deze dames en hun begeleidende trainersstaf Charlie Pereira en Ralph Bleeker. Mede dankzij de steun van het Alliance publiek, familie en vrienden die afgelopen zondag 21 mei getuige waren van een schitterende laatste wedstrijd wist de ploeg zich overtuigend te handhaven.

Dames 1 had zich goed voorbereid op deze "do or die” wedstrijd tegen de nummer 6 Geel-Zwart uit Veghel. Vooraf was duidelijk dat gewonnen moest worden (en hopen op verlies van directe concurrent Beuningen). Maar ook Geel-Zwart kwam naar Heemstede om hun seizoensdoelstelling te halen, namelijk de 5de plek op de ranglijst.

Onze meiden kwamen heel sterk uit de startblokken en wisten via een strafcorner al vrij snel op een 1-0 voorsprong te komen. Die werd relatief snel rechtgetrokken door Geel-Zwart. Maar Dames 1 wist wat het moest doen en kwam nog voor rust op een fijne 3-1 voorsprong die in de tweede helft niet meer werd weggegeven. Onze concurrent voor de ranglijst Beuningen bleek kansloos tegen de nummer 2, QZ uit Nijmegen waarmee handhaving een feit is.

Wij, als vereniging, zijn heel erg trots zijn op Dames 1 en staf die zich werkelijk een heel seizoen kapot hebben geknokt om dit resultaat in de 1ste Klasse te realiseren. Na een turbulente seizoensstart had het oorspronkelijke Dames 2 zich met de hulp van enkele A1 speelsters en oudgedienden ontwikkeld tot een volwaardig 1ste Klasse team. Dit team is opgestaan, heeft de mouwen opgestroopt en is voor de club de strijd aangegaan. Alle speelsters hebben hun steentje bijgedragen en verdienen de credits voor deze, voor Alliance, zeer belangrijke prestatie. De club is jullie voor altijd dankbaar! Aan alle supporters die ons Dames 1 team hebben gesteund een enorm groot DANKJEWEL!! Mede dankzij jullie wisten onze speelsters het beste uit zichzelf te halen in de allesbeslissende wedstrijd.

We nemen afscheid van de huidige trainersstaf en gaan ons voorbereiden op het nieuwe seizoen onder leiding van Piet-Hein Schröder, de nieuwe hoofdcoach en assistent-trainer Rogier Trousset.

Open Trainingsavonden - Op weg naar de overgangsklasse!

Binnenkort wordt er gestart met de voorbereidingen op het nieuwe seizoen om te gaan bouwen aan een toekomstig overgangsklasse team. Ben jij ambitieus en wil jij deze uitdaging aangaan of ken jij speelsters met deze kwaliteiten dan zijn jullie welkom op de open trainingen.

De open trainingen zijn op donderdag 25 mei, 1 juni en 8 juni van 20.30 - 22.00 uur.
Als je hierover meer wilt weten kun je contact opnemen met Piet-Hein ([email protected])

We nodigen iedereen van harte uit mee te komen trainen. Alliance is een club met gezonde sportieve ambities en wil met Dames 1 weer naar het niveau waar een club als Alliance in het vrouwenhockey thuishoort . We hebben een zeer ervaren nieuwe trainersstaf met Piet-Hein en Rogier die hun kennis en ervaring graag inzetten voor het nieuwe Alliance Dames 1 en de club. We zijn als club trots dat we deze trainersstaf aan ons hebben weten te binden. We hebben er alle vertrouwen in dat zij in staat zijn om alle speelsters die in Alliance Dames 1 willen en kunnen hockeyen te laten groeien. Als sporter én als mens. Dat is ook wat in de missie van Alliance centraal staat.

Met sportieve groet,
Gert Jan de Rooij en Bart Wiezer
Managers Dames 1

Namens het trotse bestuur,
Bas van der Kaa

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook? Klik op de icoontje voor de nieuwsberichten en meer korte updates.
----

Wil je een indruk krijgen van wat er allemaal gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht? Oude nieuwsberichten kan je nalezen want staan allemaal nog op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.