Energiebesparing op Alliance

Nieuws afbeelding 25-9-2022
Bij Alliance barsten we van de energie! Helaas verbruiken we op het sportcomplex ook veel energie en dat wordt steeds duurder. Dat is een grote financiƫle last voor onze vereniging. We moeten ons verbruik op de korte termijn tot een minimum beperken. Om dat te realiseren, nemen we maatregelen waarvan we de belangrijkste met jullie delen. Denk aan:
  • scherper en lager afstellen van de temperatuur in het clubhuis;
  • dichthouden van de deuren;
  • beter inregelen van de ventilatie;
  • installeren van timers op plekken waar we die nog niet hebben;
  • vervangen van enkele lampen die nog niet over waren op LED.
  • gebruik van trainingslicht (ipv wedstrijdlicht) in situaties waar dit mogelijk is, gaan we onderzoeken.
  • vervangen van oude apparatuur door energiezuinige alternatieven en het zo efficiĆ«nt mogelijk gebruik van de koeling in onze horeca.
Ook zullen we bekijken hoe we het beste om kunnen gaan met zaalhockey in onze blaashal die veel energie verbruikt.

We zijn niet alleen bezig met korte termijn besparing van energie. We onderzoeken ook hoe we op de lange termijn ons energieverbruik verder kunnen beperken en eventueel zelf energie kunnen opwekken.

Heb je hier ervaring mee of wil je graag meedenken over duurzaamheidsinitiatieven, neem contact op via: [email protected].

Met warme groet van de Duurzaamheidsadviseurs,
Jasper Langezaal - Duurzaamheidscommissie
Sebastiaan de Jonge - Duurzaamheidscommissie
Jan Marten Ellis - Facilitair Manager
David van Duffelen - Penningmeester

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.