Vertrek assistent-coach en coach van Dames 1

Nieuws afbeelding 19-4-2022 Kasper Vrolijk heeft aangegeven dat dit seizoen zijn laatste seizoen zal zijn als coach van Dames 1. Onze Kas is ‘kind van de club’ en al 25 jaar te vinden op onze velden! Na een mooie spelers carrière van Dierentuin tot Heren 1, is hij de laatste jaren als coach verantwoordelijk voor het succes van ons succesvolle Dames 1. Alliance vindt het uiteraard ontzettend jammer dat Kasper vertrekt, maar we zijn ook blij en trots dat hij bij een hoofdklasse hockeyclub verder gaat bouwen aan zijn eigen coach-carrière. 25 Jaar bij Alliance is bijzonder, en daar hoort een bijzonder afscheid bij, later meer hierover.

Naast Kasper heeft onze assistent-coach Bengt Kom aangegeven ook aan het einde van dit seizoen te vertrekken. Bengt heeft met veel plezier twee seizoenen samengewerkt met Kasper en Dames 1 en gaat vanaf volgend seizoen fulltime aan de slag bij de jeugdopleiding van voetbalclub AZ.

Onder de vleugels van Kasper en Bengt heeft Dames 1 zich in de afgelopen jaren ontwikkeld tot een vaste waarde in de top van de Overgangsklasse, op dit moment staan onze dames zelfs tweede op 4 puntjes van de nummer 1. Kasper en Bengt staan altijd klaar voor het team en coachen het team op zeer betrokken wijze. Gelukkig mogen we hier tot het einde van het seizoen nog van genieten!

Eerstvolgende thuiswedstrijd is op zondag 24 april, de kraker tegen koploper Almere! Een belangrijke pot, we zien iedereen graag langs de lijn!

Voor opvolging van deze coaches is een selectiecommissie samengesteld die de gewenste coachprofielen opstelt, het vacatureproces begeleidt en de selectie zal uitvoeren.

Namens het Bestuur, bestuurslid Tophockey - Jochem Verberne
Namens de Tophockey Commissie - Evelyne Bettenhaussen