Clinic zaterdag 6 februari groot succes

Nieuws afbeelding 10-2-2021

Zaterdag 6 februari hebben we met de prestatie- en breedteteams ABCD een geslaagde ochtend en middag gehad. Het was nog even spannend of deze dag door kon gaan in verband met de slechte weersvoorspellingen. Ondanks dat het heel erg koud was, hebben we een zeer geslaagde (alternatieve) zaterdag weten te organiseren. Om de onderlinge wedstrijdjes even te doorbreken was er een trainingssessie georganiseerd om toch het clubgevoel wat meer op te zoeken in deze bizarre tijd.

Op alle drie de watervelden stonden 6 verschillende oefeningen uit en werden tijdens deze trainingssessie de teams op het veld door elkaar gehusseld. Voor sommige in het begin wat onwennig en spannend natuurlijk, maar wat een leuke reacties hebben we ontvangen over hoe leuk het een keer was om met andere spelers en speelsters van de club te trainen. Ook was het leuk om andere trainers op deze manier ontmoeten en om daarvan een keer training te kunnen krijgen. Voor de breedte A-categorie was er Sevens georganiseerd onder leiding van Bart Smulders en ook hier hebben uiteindelijk 35 sportievelingen een leuke hockeymiddag gehad door dit geweldige initiatief. Geweldig geregeld door Bart en de helpende ouders die zijn komen fluiten.

Deze dag kon alleen maar mogelijk worden gemaakt door heel veel vrijwilligers. Diverse coaches van onze topteams kwamen helpen, Dames 1, Dames 2 en Heren 1 waren aanwezig en natuurlijk onmisbare enthousiaste ouders die mee kwamen helpen in ons trainingsprogramma. Als verrassing kwamen Kasper en Bengt (coaches Dames 1) vanuit Amsterdam langs in de ochtend om de warming-up voor een paar D-teams te verzorgen. Wat zijn we mega trots wanneer we zien hoeveel vrije tijd en energie onze leden, trainers en coaches vrijwillig in deze dag hebben gestopt om het tot een groot succes te maken voor onze jeugdleden. Ook ontzettend veel dank aan alle ouders, die in de kou, Corona-diensten hebben gedraaid om te zorgen dat het vertrek en de aankomst op deze manier zo goed mogelijk (Corona-proof) konden verlopen.

Zondag 7 februari ging helaas niet door voor de Jongste Jeugd in verband met de sneeuwval. Zij konden in plaats hiervan een hele dag sleeën en sneeuwballen gooien. Uiteraard gaan we deze clinic-dag voor jullie nog inhalen (op zondag 7 maart) dus niet getreurd!

Jarrit, André en Milou