DVB ongeslagen winterkampioen

Nieuws afbeelding 7-12-2017
Twee zondagen geleden wist DVB reeds het winterkampioenschap binnen te slepen. Na negen wedstrijden ongeslagen het veld af te zijn gekomen, wilden zij uiteraard ook de laatste wedstrijd in de streekderby tegen Bloemendaal winnen! Ondanks veel druk vanuit de zijde van Alliance, werd het toch nog een spannende wedstrijd. Na een 0-1 voorsprong uit een prachtige strafcorner van Lianne, werd het al snel 1-1. Direct daarna werd de tegenaanval ingezet, wederom werd vanuit een strafcorner, met een prachtige tip-in van Renée, gescoord. Vanuit deze troef werd niet voor het eerst gescoord. Super strafcorner-duo Lianne en Renée hebben de afgelopen weken hun weg naar het goal gevonden! Helaas kwam Bloemendaal weer terug naar een 2-2.
De trainingen van Thomas Prinsen hebben hun vruchten afgeworpen (nog een kampioen door zijn trainingen!). De bal werd verlegd en er werd weer buitenom gespeeld. Na een mooie voorzet van Martine wist Rosita de bal rustig in het goal te krijgen. Na de rust was het hard werken, niemand kwam lekker in zijn spel. Een aantal mooie kansen van onze zijde gingen helaas net naast. Totdat de bal op mooie wijze bij Fleur terecht kwam en deze koelbloedig 'met een flats, waarbij de stick iets schuin werd gehouden' prachtig in de netten werd gewerkt! De reddingen van onze keepster Yvette mogen ook zeker niet onvermeld blijven. Met alle rust wist zij de ballen daarna uit het goal te houden. De linkerzijde werd door Hylke en Arda goed dichtgehouden, terwijl Eli en Anouk aan de rechterzijde de opbouw wisten te verzorgen. Bikkel Esther was de achterwacht en spelverdeelster en zorgde voor de spelverdeling via Nicole, onze doorzetter! De neus van Marlous moest er aan geloven, maar zit er gelukkig nog aan, en Martine kan nog horen. Nicole, Anouk, Lianne, Renée, Martine en Nicolette hebben het kampioenschap met een heerlijke lunch bij San Blas in Bloemendaal - ter afleiding van onze bijna Sara - gevierd! Met een 2-4 winst werd ook de laatste wedstrijd van DVB afgesloten.

Marlous Spoelder

7-12-2017 @ 12:13:09 |💪🏼

Lianne Stijsiger

7-12-2017 @ 13:09:13 |En niet te vergeten onze meest flexibele speelster, Nicolette; van verdediging tot aanval overal inzetbaar en overal staat zij haar 'mannetje'.