Heren 1 laat van zich horen

Nieuws afbeelding 20-9-2017

Trouwe Alliance supporters,

Onze oprechte excuses dat u zo lang heeft moeten wachten op ons eerste bericht, maar hier is het dan eindelijk!

Allereerst willen we zeggen dat wij, Bram en Rogier, ontzettend grote schoenen te vullen hebben met het schrijven van de wedstrijdverslagen van H1. Joris schreef de verslagen altijd zo dat je niet alleen precies wist wat er in de wedstrijden gebeurd was, maar dat je daarnaast ook met een glimlach het verhaal las, door de vele gevatte opmerkingen en zinnetjes. Iedereen keek altijd uit naar zijn verslag!

Wij zullen ons stinkende best doen om in de buurt te komen van Joris z’n schrijftalent.

De voorbereiding

7 Augustus was het dan zover, start van de voorbereiding:

om de dag hard trainen, met als kers op de taart samen met Dames 1 naar Texel. Natuurlijk niet voor de rust, maar om nog even verder afgebeuld te worden. Met als doel topfit aan het seizoen te beginnen en iedereen die komend seizoen langs de kant staat, te verbazen van wat dit nieuwe Alliance H1-team wel niet te bieden heeft.

Bij aankomst op Texel meteen uitwaaien met een wandeling op het strand en na een heerlijk koude Spa Goud moesten we dan toch echt door naar de boerderij, waar we 2 nachten zouden doorbrengen. Kamerindelingen werden on the spot gemaakt en toen zat dag 1 er qua activiteiten voor ons op. Alleen de afwas moest nog gedaan worden na de heerlijke maaltijd die de dames hadden bereid. Maar met al dat lekkers op leverde dat natuurlijk geen enkel probleem op.

De volgende dag brak al vroeg aan, mede door het gesnurk uit 1 van de kamers, ook al leek het niet echt op hanengekraai, het effect was hetzelfde. Vanwege privacy-redenen houden we de identiteit van de 3 heren geheim. Na het ontbijt stonden 4 in wielren-outfit uitgedoste Texelaars klaar om ons flink te laten zweten op de mountainbike.

Dat werd 3 uur lang afzien.… Ondertussen stonden Saskia en Ingeborg (onze lieftallige managers) tientallen eieren, kilo’s spek en heerlijke belegde broodjes klaar te maken. Om de calorieën van deze overvloedige lunch te verbranden moest er gebootcampt worden en werden we aan het werk gezet met een aantal teamwork spelletjes, wederom verzorgd door onze vriendelijke vrienden in hun charmante pakjes. Na deze slopende middag was het tijd om even te relaxen, voor de dames althans. Het was de beurt aan de heren om te koken: natuurlijk werd dit een bbq. En natuurlijk begon het halverwege ook te regenen. De uitspraken "het waait altijd over op de Waddeneilanden” en "er zijn hier meer zonuren dan op Hawaii ” waren deze dagen helaas niet van toepassing.

Een Alliance Dames 1 en Heren 1 weekend is natuurlijk niet compleet als er niet nog een bezoekje aan de plaatselijke kroegen gebracht wordt, dus kon de Koog zich opmaken voor een avondje feesten met het altijd gezellige Alliance gezelschap.

En ja, aan leuke dingen komt uiteindelijk een einde dus ook aan dit weekend, maar aan het schoonmaken leek maar geen einde te komen. Het ontbijt was daarom een prettige onderbreking, waarna we uiteindelijk toch de auto’s in konden stappen.

Al met al was het een zeer geslaagd weekend, we willen hierbij graag iedereen bedanken die Texel 2017 mogelijk heeft gemaakt. Met uiteraard een speciaal bedankje aan Saskia en Ingeborg die in hun vrije tijd de helse oversteek naar het eiland gemaakt hebben om ons te verblijden met hun aanwezigheid en kookkunsten.

De resterende voorbereidingsweken

Met verbeterde condities en een ijzersterke mentaliteit zijn we de laatste 2 weken van de voorbereiding ingegaan. Naast het trainen is er een aantal oefenwedstrijden gespeeld met maar 1 verlies partij, 1 gelijk spel en de rest allemaal winstpartijen. Kortom, een goed gevoel voor wat betreft de competitie.

Zondag 10 september mochten we dan eindelijk aantreden voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen. Nog de laatste helft van Dames 1 kunnen zien, die voor ons op Alkmaar speelden en ons het goede voorbeeld gaven door te winnen. Om exact 14:45 uur was het onze beurt. Het spel was even aftasten, maar we kwamen toch al snel prima in de wedstrijd. Het eerste kwartier waren we gewoon beter dan Alkmaar en dat resulteerde in het eerste doelpunt. Via rechts kwam Tobias (à la Tobias) de cirkel binnen en gaf hem voor op Bram, die verdediger en keeper verraste en het eerste doelpunt van het seizoen op zijn naam mocht schrijven. Daarna bleven we gedurende de eerste helft de betere partij, maar dat resulteerde alleen in wat kansjes.

In de tweede helft lukte het ons niet om ons spel weer op gang te krijgen en bij Alkmaar ging het wat beter lopen. Zo draaide het spelbeeld van de eerste helft zich eigenlijk om en kwamen we onder redelijk wat druk te staan. Tot de 69e minuut lukte het ons om Alkmaar af te houden, maar in de laatste minuut ging het helaas toch mis. Van buiten de cirkel werd een bal ingespeeld die via een Alliance stick hoog de lucht in ging. De man in het geel floot voor wat waarschijnlijk een strafcorner zou worden. Een speler van Alkmaar besloot de bal alsnog uit de lucht in de goal te slaan. Helaas wat kortsluiting bij de scheids, waardoor hij voor een doelpunt floot en het 1-1 stond. Shoot-outs dus….

Na een spannende shoot-out serie trok Alkmaar aan het langste eind; door in de eerste serie net als wij 2 doelpunten te maken, om vervolgens in de suddendeath het extra punt te pakken. Ondanks het punt voelde het met shoot-outs en het bijzondere moment in de laatste minuut als een verloren wedstrijd. Heel vervelend.

Aanstaande zondag spelen we uit tegen Hilversum. Wie weet tot dan?!