Verslag Alliance D1 - Haarlem D1 (1-3)

Nieuws afbeelding 15-11-2016
Het was een koude week, maar we hebben hard getraind om deze week een mooi resultaat neer te zetten. Er was een goede voorbereiding waarin er nieuwe doelstellingen werden gemaakt, waarin de wedstrijd tegen Haarlem een belangrijke was om te winnen. We begonnen de voorbereiding dan ook goed. We waren goed ingelopen en het inspelen was scherp. We moesten die drie punten pakken vandaag, hiervoor hebben we immers zo hard voor getraind. Op het moment dat de wedstrijd begon, verslapte ons spel vrijwel gelijk. Dit was zo ontzettend jammer, omdat we juist zo scherp waren in het begin. Het werd een moeizame eerste helft met weinig kansen. We raakte vaak de bal kwijt en we vonden het ontzettend moeilijk om hier uit te hockeyen. Haarlem gaf volle druk en het was moeilijk om hierdoor ons eigen spel te kunnen spelen.

Het was fijn om even pauze te hebben, omdat we eindelijk even met het team bij elkaar konden zitten om te bespreken wat op dit moment beter kon. We begonnen de tweede helft met het idee dat we nu echt gingen knallen. Iedereen wou nog steeds winnen, ookal wisten we heel goed dat dit heel lastig kon worden. Vrijwel gelijk scoorde Haarlem de 1-0. Dit was een enorme domper, omdat we dit niet zagen aankomen. Gelukkig liet niemand het koppie hangen en gingen we nog steeds door. Helaas kwam de cirkel van Haarlem niet in de buurt, terwijl Haarlem met een counter zo de 2-0 kon scoren. We probeerde door te gaan, maar al snel viel de 3-0. Je kon zien hoe erg we baalde. We wouden dit zo graag winnen. We probeerde nog iets van de wedstrijd te maken, maar werden pas scherp in de laatste 15 minuten. Dit was te laat. We maakte de 3-1 en hadden nog veel kansen om op gelijk spel te komen, maar helaas was dit al te laat.

Volgende week komen wij met opgeheven hoofd terug om onze laatste wedstrijd van het seizoen te knallen. We willen iedereen bedanken die er afgelopen zondag bij was in de kou om ons te steunen! Jullie zijn toppers!

Liefs Dames 1