Alliance HJ1 heeft er wel oren naar

Nieuws afbeelding 10-10-2016 Hèhè, het heeft even mogen duren, maar eindelijk vallen de drie punten eens aan de goede kant. Na drie wedstrijden verloren te hebben, hebben we ons goed herpakt en liepen we met geheven hoofden en een zekere trots het veld af met drie punten!!

De eerste drie weken waren pittig voor ons nieuwe team. De eerste wedstrijd was meteen uit tegen het beruchte Pinoké. Tegen de fittere jongens van Pinoké moesten we het afleggen met 6-3 in voordeel van de thuisploeg. Jammer, maar gelukkig was daar de troost van een TD na de wedstrijd in het Amsterdamse bos. De derde helft hebben wij in ieder geval wel gewonnen.

De week erop was de eerste thuiswedstrijd tegen Mijdrecht. Op het nieuwe waterveld begon de wedstrijd om 11 uur en wat was dat een verhitte strijd. De kaarten vielen aan beide kanten, maar met name voor Mijdrecht. We stonden zelfs met 11 tegen 8 te hockeyen. Mijdrecht wist het hoofd koel te houden terwijl als een kip zonder kop te werk gingen. Dit zorgde voor onze ondergang en hoofdschuddend liepen we het veld af. Wederom was het TD onze redding. Met de mannen van de A1 en HJ1 hebben de onze geliefde H1 staan aanmoedigen in de streekderby tegen Rood-Wit. De fakkels? Dat waren wij natuurlijk. Even fanatiek naast het veld als op het veld.

Vervolgens gingen we vol vertrouwen naar Xenios om de mannen daar even hockeyles te geven. Het weer zat ons niet echt mee en het kwam met bakken uit de hemel. Dat belemmerde ons niet, we gingen systematisch te werk en vonden elkaar perfect. Het ging erg gelijk op maar uiteindelijk wist Xenios op het laatst de strafcorner nog erin te jassen. 3-2 stond er op het scorebord bij het laatste fluitsignaal.

Al dat verliezen wilden we niet nog een keer. Dinsdag op de training hebben we de koppen bij elkaar gestoken en gezegd dat het nu maar eens tijd was om drie punten binnen te halen. De wedstrijd begon goed en Alliance had veel balbezit en Athena kreeg het nakijken. Niet gek dat onze nieuwe aanwinst Mees Wonders (het zit al in de naam, Wonder) met zijn backhand de bal een fenomenale klap geeft en hem in de verre hoek scoort. Jaja 1-0 voor de thuisploeg. We hadden bloed geproefd en gingen jagen. We gingen de rust in met 1-0 en eigenlijk was er niet veel op te merken aan ons spel zei Jasper Endlich, die zich de eerste helft bekommerde over ons. Daarna moest de supercoach natuurlijk zelf gaan voorbereiden voor zijn wedstrijd tegen Overbos. In de eerste helft waren we wel wat slordig in de verdediging en helaas vielen er een paar kaarten aan onze kant, maar we gaven niet op. Oh oh Tommetje Lahnemann toch, wat doe je ons aan… een rode kaart. We gingen de wedstrijd verder met 10 man. Even was er paniek maar dat was allemaal weggeëbd toen Nils, also known as Nolles/Nelis, met een zuivere, de nadruk ligt op zuivere, backhand de 2-0 maakte. Zo eindigde de wedstrijd in 2-0 en waren de drie punten binnen.

Volgende week duiken we het Amsterdamse bos weer in om AH&BC op excursie te sturen. We hebben de smaak te pakken en nu willen we meer.

Dit was het dan weer voor deze week, volgende week meer punten.

Namens HJ1 Alliance,

Jonas