Alliance Dames 1 – Leiden Dames 1: 0-2

Nieuws afbeelding 13-9-2016 Zondagochtend stonden wij allen op de club voor de eerste competitiewedstrijd. Met de nieuwe tenues (en pakken) staan we weer mooi op de foto. Na een drukke voorbereiding met veel oefenpotjes en 7 nieuwe gezichten, mochten we er aan geloven zondag. We hadden er zin in en iedereen had adrenaline. We moesten en zouden deze eerste wedstrijd winnen. We begonnen de wedstrijd zoals gewoonlijk. Eerst even een line up, zodat we de tegenstanders succes konden wensen, om vervolgens te gaan knallen.

De eerste helft startten we fel, het was een goed begin van de wedstrijd. Een gehaalde strafcorner door Suus en later een mooi schot van Chantal op de paal waren daar het resultaat van. Helaas hebben we deze helft niks kunnen verzilveren, daarentegen hebben wij Leiden weer geen kans gegeven om te scoren. Zo was de ruststand in de eerste helft 0-0. Bij een aanvallende actie van ons wilde Robyn de bal aannemen, maar bleef haar knie staan waardoor zij helaas de rest van de wedstrijd niet meer heeft kunnen spelen.

We begonnen de tweede helft met goede moed, maar we werden slordiger in onze aannames en passes. We wilden zo graag winnen, maar hierdoor werd het alleen maar chaotischer. Leiden ging dynamisch te werk, waardoor wij in de tweede helft meer bezig zijn geweest met het verdedigen, in plaats van dat wij zelf naar voren konden. Door een counter snelle counter scoorden ze  de 0-1, maar we gaven niet op. Het was lastig om goed te blijven hockeyen, want het veld werd steeds kleiner. Counters konden we hierdoor niet maken en was het lastig om het hockeyend op te lossen. In een van de laatste minuten scoorde Leiden de 0-2. Hierna zijn we nog wel even gevaarlijk geweest op de helft van Leiden, maar dat mocht jammer genoeg niet meer baten.

Na de wedstrijd zei Ralph dat we niet moeten vergeten dat we een team met veel nieuwe gezichten zijn en Leiden toch wel tot de sterkeren uit de poule behoort. Dat we geduld moeten hebben en dat we meer op elkaar ingespeeld zullen raken!

Wij willen iedereen bedanken die ons heeft aangemoedigd afgelopen zondag en we gaan deze week keihard trainen om zondag de 3 punten binnen te halen. We spelen uit op VVV en jullie support is van harte welkom! Hopelijk tot zondag!!

Liefs,
Dames 1