Vertrek Jeroen Tuininga

Nieuws afbeelding 7-6-2016 Een vertrouwd gezicht op Alliance: Jeroen Tuininga, icoon van onze club gaat ons verlaten. Al 30 jaar loopt Jeroen op onze vereniging rond. Het zal dan ook wennen zijn om hem niet meer dagelijks te zien: Jeroen heeft na al die trouwe jaren gekozen voor een nieuwe uitdaging. Hij vertrekt per 1 augustus naar onze buren, HBS. Hij zal daar Technisch Directeur ABC Jeugd en Assistent bij Dames1 worden.

Hoewel wij het natuurlijk ontzettend jammer vinden dat deze clubman Alliance gaat verlaten, begrijpen wij zijn keuze, steunen hem daarin en wensen hem alle succes toe. We willen hem ondubbelzinnig bedanken voor wat hij voor Alliance heeft gedaan. Niet alleen heeft hij gezorgd voor een stabiele en sterke meisjeslijn (vraag een speelster van Dames1 naar Jeroen en de kans is groot dat zij al vanaf de E-jeugd door hem is opgeleid), ook zorgde hij dat er altijd trainers aanwezig waren, dat schema’s klopten en draaide hij zijn hand nooit om voor een extra trainingsuur, een verslag schrijven of als klankbord te fungeren. We zullen hem dus niet alleen missen als trainer en coördinator, maar ook voor alle andere duizenden dingen die hij achter de schermen verrichtte.

Jeroen, HBS mag blij met jou zijn en mocht je je ooit nog bedenken, dan staat de deur bij Alliance altijd voor je open.

Graag geven we nog even het woord aan Jeroen zelf:

"Na jaren voor Alliance werkzaam te zijn geweest als trainer, coach, organisatiemanager en als vrijwilliger neem ik na dit seizoen afscheid van de club om aan een nieuwe uitdaging te beginnen bij HBS waar ik aan de slag ga als Technisch Directeur ABC Jeugd en assistent bij Dames 1.

Als klein jongetje van een jaar of 14 ben ik lid geworden van Alliance om mijn allerleukste hobby, hockey, op een hoger niveau dan bij de Kikkers, waar ik vandaan kom, te kunnen spelen. In mijn eerste jaren als Heren 1 speler kwam ik er al snel achter dat behalve zelf hockeyen, training geven en coachen ook mijn passie was. Sindsdien heb ik verschillende jeugdteams gecoacht maar altijd was het voor mij een hobby. Wel een fanatieke hobby waar meer en meer tijd in ging zitten. Totdat ik in 2010 door de toenmalige AHA (Alliance Hockey Academy) commissie werd gevraagd om coördinator te worden van de meisjes lijn. Vanaf dat moment is hobby werk geworden en ben ik de laatste 4 jaar met heel veel plezier Technisch Coördinator van de meisjes selectieteams en Organisatiemanager geweest.

In al die jaren is Alliance gegroeid van 600 naar ruim 1600 leden maar door de inzet van de vele vrijwilligers en professionals is het toch gelukt om een gezellige club te blijven met veel aandacht voor zowel top als breedte. Inmiddels staat er een goede technische organisatie en zie ik meer en meer de noodzakelijke betrokkenheid van leden en ouders van leden die de club de club maken.

Ook op hockeyvlak zijn er de afgelopen jaren stappen gemaakt. Alle breedte teams hebben 2 trainingsmomenten, er zijn veel trainers bijgekomen, mede dankzij Karol gaat het niveau in de jongenslijn zienderogen vooruit, bij de meisjes wordt er inmiddels constant op het hoogste niveau in het district gespeeld en Heren en Dames 1 spelen komend seizoen beiden 1e klasse. Voor mij een mooi moment om afscheid te nemen en een mooie uitdaging voor mijn opvolger om binnen de meisjeslijn de volgende stap te zetten.”

Uiteraard gaat Alliance op zoek naar een gedegen opvolging voor Jeroen. Zodra meer bekend is zullen we hierover berichten.

Hans Roerink

7-6-2016 @ 11:06:28 |Jeroen dank je wel. Succes bij HBS!! 👍👊

Yip van Wonderen

7-6-2016 @ 11:15:42 |🙁

Milou Schoone

7-6-2016 @ 14:14:36 |Heel veel plezier en succes bij HBS Tuin....

Petra Creemers

7-6-2016 @ 14:27:10 |Heel jammer! Veel succes!

Chris de Meijer

7-6-2016 @ 15:00:15 |😩😪.... Bedankt voor de afgelopen jaren... Heel veel succes bij HBS!

Lauren van Dijk

7-6-2016 @ 15:27:56 |😪het was leuk om jou dit jaar als coach te hebben

Jet de Rooij

7-6-2016 @ 15:42:17 |Heel erg jammer.. Maar veel succes bij HBS!

Monique Hoes-Dobbe

7-6-2016 @ 15:48:15 |Alliance gaat je zeker missen maar ik wens je veel succes met deze nieuwe uitdaging

Angela Tromer

7-6-2016 @ 20:21:52 |succes Jeroen op HBS! Alliance gaat je missen!

Sophie Kwee

8-6-2016 @ 12:54:38 |Jammer dat je weg gaat.... Succes op HBS!

Yasmijn Does

10-6-2016 @ 13:42:53 |Jammer dat je weg gaat met ik wens je veel geluk tie bij hbs

Anne Engelbert van Bevervoorde

11-6-2016 @ 21:21:17 |Heel jammer.... Maar veel succes bij HBS!!