Mega Machtige Zaterdag

Nieuws afbeelding 19-10-2015 Zaterdag werden op Alliance de beslissingswedstrijden voor het District Noord-Holland gehouden. Hierbij kwamen 48 teams in actie van ’s ochtends 9 tot ’s avonds 19.30 uur. De dag begon met een prachtige overwinning van onze JC1 tegen Qui Vive JC1 (0-4). Direct erop volgend moesten de jongens aantreden tegen Bloemendaal JC1. Met reeds een wedstrijd in de benen (en Bloemendaal niet), lukte het JC1 niet om helemaal in hun eigen spel te komen. Helaas werd deze wedstrijd met 0-5 verloren. Met de wetenschap dat Bloemendaal sterk zou zijn dan Qui Vive, stond JC1 al met één been in de IDC II. Toch was het nog even 2 x 25 minuten afwachten. Bloemendaal won inderdaad van Qui Vive, waardoor JC1 komend seizoen in de IDC II klasse gaan uitkomen. Jongens C1 van harte gefeliciteerd. Natuurlijk was dit jullie niet gelukt zonder de enthousiaste coach Jeroen Reijnen, Karol Sniezek en manager Jelle van Vliet.

Om 13.15 vond de wedstrijd van JA1 tegen Qui Vive JA1 plaats. Er werd gestreden om een directe plaatsing in de Super A. JA1 streed er met het hele team hard voor, maar kon desondanks niet helemaal hun eigen spel spelen. De wedstrijd eindigde met een 4-2 verlies. Dit hield in dat om 16.15 nog een wedstrijd gespeeld moest worden tegen de verliezer van de wedstrijd Athena- Xenios. Xenios werd de tegenstander en direct vanaf de start kon je zien dat JA1 die Super A wilde halen! Mooie acties werden uitgevoerd en leverde al snel een voorsprong op. Xenios wist het tot op het laatst nog spannend te maken, door terug te komen tot 4-3. Maar gelukkig bleef de overwinning aan de zijde van Alliance en gaat JA1 komend seizoen het land in voor de Super A klasse! Heren van harte gefeliciteerd, reuze verdiend. De bezielende leiding van de nieuwe trainer/coach André Westdorp heeft hier zeker aan bijgedragen. En natuurlijk niet te vergeten manager Ottolien Hes.

In de tussentijd speelden JB1 en MA1 tegelijkertijd voor resp. Super B en Super A. MA1 moest het in een streekderby opnemen tegen Rood-Wit MA1. Altijd lastig natuurlijk. Coach Milou Schoone en manager Lois Wiezer hebben bij het verzamelen vooraf iedere speelster een hart onder de riem gestoken op een leuke, creatieve wijze. Maar uiteindelijk moest het op het veld gebeuren. Lange tijd ging het gelijk op totdat vrij snel na de rust Rood-Wit de 0-1 scoorde. Helaas lukte het onze meiden niet om op gelijke hoogte te komen, waardoor dit de eindstand werd. Helaas speelt MA1 nu Topklasse, maar ze zullen er alles aan doen om daar bovenaan te eindigen! Zet ‘m op meiden!

Coach (en trainer) Ralph Bleeker had van tevoren niet durven dromen dat zijn team deze kwaliteiten bezat, maar JB1 ging vanaf de eerste minuut in de hoogste versnelling er tegenaan. Al snel vielen de eerste doelpunten; prachtige acties en varianten zag het publiek vanaf de zijlijn. Uiteindelijk heeft JB1 met 6-1 van Reigers gewonnen! Gefeliciteerd met deze prachtige prestatie Ralph en jongens - op naar Super B!!  Ook managers Babs en Franck Dellenbag gefeliciteerd met dit mooie resultaat!