Terugblikken en vol vooruit kijken…!

Nieuws afbeelding 23-12-2014 Het jaar is nagenoeg voorbij, nog maar een aantal dagen en dan is 2014 ook weer beëindigd. Normaliter is deze periode voor menigeen een tijd van bezinning en goede voornemens. Maar zoals bij zoveel sporten, bekijken wij niet de jaren, maar de seizoenen en hun respectievelijke helften.

Een mooie terugblik had plaats op de laatst gehouden ALV waar deze en gene hun zegje deed en een mooie gevarieerde blik op Alliance werd gegeven vanuit verschillende invalshoeken. Het reilen en zeilen op onze club passeerde de revue en het voorgaande bestuur werd in het zonnetje gezet.

Wat hockey betreft was 2014 natuurlijk een fantastisch jaar. Met name de breedteteams presteerden zeer goed en we konden een groot aantal kampioenen in de annalen van het hockeyseizoen 2013-2014 bijschrijven. Het roemruchte Heren Veteranen C, het team met de meeste vrijwilligers binnen Alliance, werd glorieus kampioen op het veld en was daarmee het enige senioren team dat de kampioensmedaille omgehangen kreeg, in de zaal werd de equipe van Heren 1 eveneens kampioen. En ook dit seizoen zijn de vooruitzichten voor de diverse Alliance teams weer bijzonder goed te noemen.

Een breed scala aan teams doet een gooi naar het kampioenschap, zowel op breedte- als op selectieniveau. Maar is winnen nou zo belangrijk? Ja voor de een, nee voor de ander. Het spelletje zelf is net zo leuk om te spelen als om daadwerkelijk kampioen te worden. Daarbij speelt overigens de een selectiehockey, de ander breedtehockey.
In onze recent verzonden enquête hebben we een krasje aan de oppervlakte gemaakt ten aanzien van dergelijke aspecten. O ja, vult u deze nog in? Juist uw mening telt!

In ons vorige stuk schreven we al dat er eigenlijk geen winterstop meer bestaat, althans niet voor de club. Natuurlijk, het clubhuis is gesloten en de winterstand doet de temperatuur in het clubhuis behoorlijk afkoelen. Maar achter de schermen gaan de besprekingen gewoon door, wordt er al een tijd zaalhockey gespeeld en maken velen zich op om tijdens de midwintercompetitie weer te gaan vlammen. Ook zijn we al bezig met het volgende seizoen. Dat vergt een behoorlijk aantal inspanningen, ook tijdens de winterstop.

Het is de laatste weken voor ons als nieuw bestuur een periode geweest waarin we zo snel als mogelijk de huidig pijlers binnen Alliance in kaart willen brengen: op het gebied van hockey, de diverse commissies, het clubhuis, de velden, het trainersgilde, heren 1, dames 1, maar ook de contacten met bijvoorbeeld de gemeente. Van daaruit kunnen we op basis van de huidige beleidsbepalingen en –aannames waar nodig verbeteren en/of bijsturen danwel misschien wel op een andere wijze aanpakken. Het is daarom evident dat alles wat speelt op onze club vastgelegd gaat worden. Dat kost veel tijd en inspanning, maar maakt het voor ons allen een stuk eenvoudiger om onze club te leren kennen.

We hopen dat iedereen veel plezier beleeft aan de zaalcompetitie en natuurlijk de later van start gaande midwinter competitie. Hopelijk kunnen we na afloop een aantal Alliance teams feliciteren met een kampioenschap. Zo staat MC10 in de zaal stevig in de middenmoot en staat MC1 zelfs gedeeld eerste in de topklasse. MD1 speelt ook de sterren van de hemel en staat op de eerste plaats, MA4 staat ongeslagen bovenaan in hun poule en MB9 doet het ook prima met een gedegen positie in de hogere regionen. JD2 heeft afgelopen weekend hun eerste zwaarbevochten punt gehaald, goed gedaan mannen! JA3 staat ongeslagen aan de top in hun poule en JB4 staat gedeeld eerste. De selectieteams draaien bovenin mee, waarbij het mooi is dat D1 gedeeld eerste staat net zoals D3. Mooie posities van onze teams, de overige Alliance teams draaien goed mee in hun poule en voor sommige zwartwit geblokten is het stevig aanpoten. Maar ook het zaalseizoen duurt nog lang, dus er is voldoende tijd en ruimte voor verbetering, of..consolidatie!

Wij gaan gestaag door met onze activiteiten en we gaan er van uit dat u met ons dezelfde richting uitgaat. Met een blik naar voren. Met vertrouwen in de club. Vooruit kijken. Met hockey. Op naar de tweede (veld)seizoenshelft. Op naar 2015!

Rest ons u allen mooie en prettige feestdagen te wensen en op voorhand al een gezond, fantastisch en sportief Nieuwjaar.

Mede namens Nicolette, Bart B., Peer en Bart W.,

Herre Kleuver