DAMES 1 ALLIANCE 2014-2015.

Nieuws afbeelding 16-9-2014 DAMES 1 gaat met heel veel enthousiasme aan het seizoen 2014-2015 beginnen. De voorbereiding is al 5 weken in volle gang. Dat betekent wekelijks drie keer trainen, waarvan 1 keer op dinsdagavond en een dubbele training op donderdagavond. Diverse oefenwedstrijden zijn ter voorbereiding op de competitie gespeeld en we hebben met elkaar genoten van een goed en zinvol "teamweekend”. We hebben te maken met een geweldig, relatief jong, team met veel talent en een prima teamspirit. De taken zijn verdeeld en "de messen zijn geslepen”!

Team en begeleiding

Het team wordt begeleid door 2 nieuwe trainer/coaches Bjorn van der Dussen en Valentijn Doffegnies die beiden hun sporen bij Pinoké hebben verdiend. Bjorn is nog coach van MB1 van Pinoke en Valentijn is assistent-coach van JA1 van Pinoke. Beide heren bruisen van energie en dragen dit op een geweldige manier over op het team. Jeroen Tuininga ondersteunt het team bij de trainingen. Jordy Lodewijks zorgt op dinsdagavond voor de fysiotherapeutische ondersteuning. Mette Wiezer zal de thuiswedstrijden op de video zetten. Ondergetekende zal net als vorig jaar manager zijn van Dames 1. Gelukkig is het grootste deel van het team bij elkaar gebleven waarmee we erg blij zijn ! Het team is aangevuld door: Caitlin Verhoeven is weer terug gekomen als keepster van Dames 1 (zij komt van Myra), Evelien Ongenae (speelster van Weert), Babette Voorn (speelster van VVV) en Antonia Werchter (speelster van het Duitse Hamburg).

Verder bestaat het team uit: Catherine Maas, Anna Keetelaar, Shos Shupeert, Bo Ladru, Marleen Anneveld, Laura Arends, Nicole Oud, Chantal Hout, Noor Sluis, Kris Ypes en Valerie van Maarschalkerweerd.

Speelsters uit MB1 of/en MA1 zullen wekelijks worden uitgenodigd om mee te doen met trainingen en wedstrijden van Dames 1. Deze integratie is van belang voor de toekomst van Dames 1 en het doorstromen van de getalenteerde jeugd naar Dames 1. Een 'buddysysteem' van Dames 1 naar meisjes B1 en A1 zal daar een belangrijke rol in spelen.

Doelstelling
Het doel van het team is om dit seizoen in de top 4 te eindigen en uiteraard zo hoog mogelijk in deze top 4 met als doel een goede basis te leggen voor het volgend seizoen en dat zal zijn: terugkeren in de Overgangsklasse.

Wedstrijden
De eerste wedstrijd van het seizoen is een uitwedstrijd tegen Alkmaar. De tweede wedstrijd is een thuiswedstrijd tegen Haarlem. Daarna staan wedstrijden tegen Athena, Amstelveen, Houten, Myra, Gooische, Strawberries, Qui Vive, Overbos en AMVJ op het programma.

Sponsoring
Dames 1 is nog op zoek naar een grote teamsponsor. Indien u informatie wilt inwinnen over de mogelijkheden van sponsoring kunt u zich richten tot de sponsorcommissie. U kent vast wel bedrijven of misschien heeft u zelf wel een bedrijf die het "vlaggenschip” van Alliance wil ondersteunen. De Dames van het eerste team gaan zelf ook op zoek naar sponsors die Dames 1 zullen ondersteunen. We gaan er met elkaar een geweldig seizoen van maken en hopen op vele toeschouwers langs de kant.

Met sportieve groet, namens het hele team van Dames 1,
Anita Hout - manager