Alliance H1-Leusden H1 1-3

13-11-2013
Wat een middag was het weer. Het zonnetje op ons gezicht en een glaasje prosecco voor onze toeschouwers was voor velen een goede reden om deze zondag naar Alliance te komen. Na Dames 1 was het onze beurt om maar weer eens wat moois klaar te spelen. We ontvingen deze keer Leusden. Uit de uitslagen was gebleken dat de voormalig eerste-klasseploeg goed in vorm was. We zouden het deze wedstrijd dus vooral moeten hebben van onze inzet en strijd. Wie weet konden we voor een verrassing zorgen.

Toss verloren
Ja, de zon was erg lekker voor de temperatuur maar eigenlijk was het strontvervelend tijdens de wedstrijd. Voor de toeschouwers, maar ook zeker voor de spelers op het veld was de zon niet heel erg gewenst. Doordat wij de toss hadden verloren, mocht Leusden kant kiezen. Dit grote voordeel voor Leusden uitte zich al snel in tegendoelpunten. In de eerste helft was Leusden al goed voor drie doelpunten. Stijn moet de volgende keer maar niet meer de toss doen want dit was natuurlijk helemaal waardeloos. Wat ook een klein rolletje speelde was het gebrek aan inzet van onze kant. We hadden veel harder moeten werken, maar dat geheel terzijde. Met een 0-3-stand gingen we de kleedkamer in.

Geen thee
Helaas was er geen thee in de rust. In plaats van een lekker warm kopje liepen de gemoederen hoog op in de kleedkamer en moesten we het doen met smakeloos water. Maar de duidelijke taal die werd gesproken had er wel voor gezorgd dat we de realiteit onder ogen zagen. We speelden waardeloos, het was echt een zaadpartij van onze kant. Met grote schaamte voor ons publiek zaten we in de kleedkamer.

De tweede helft pakten we het beter op dan dat we de eerste helft hadden gedaan. We werkten hard en achterin stond het beter. Echter konden we niet ons gewenste tiki-taki-spel spelen. Leusden bleek een zeer goed hockeyende ploeg waar ook de achterhoede zijn mannetje stond. Uiteindelijk kregen we twintig minuten voor tijd een strafbal die Mirek feilloos binnen pushte.  Jammer genoeg hadden we niet de kwaliteiten om het Leusden nog moeilijk te maken. Dit kwam mede door twee gele kaarten. Net als twee weken geleden waren deze kaarten zeer omstreden. Met een 1-3-stand eindigde de wedstrijd.

Volgende keer: Bennebroek uit
Waar iedereen natuurlijk naar uitkijkt, is de wedstrijd tegen en op Bennebroek aanstaande zondag. Deze streekderby belooft een beladen pot te worden. Dit keer laten we ons niet de eerste helft al afbluffen en gaan we vanaf het begin er alles aan doen om Bennebroek te laten zien wat Alliance in huis heeft. Na wat afzeggingen van Noordwijk gaan we woensdag wel een oefenwedstrijd spelen tegen de Noordwijkers. Wij bedanken de aanwezige toeschouwers voor de support afgelopen zondag en hopen dat jullie in groten getale op Bennebroek aanwezig zullen zijn.
Tot zondag!

Namens Alliance Heren 1,