D1 Alkmaar – D1 Alliance Dames (verslag 29 september)

Nieuws afbeelding 2-10-2013
Afgelopen zondag begonnen wij vol goede moed in Alkmaar met een prachtig zonnetje aan onze vierde wedstrijd van deze competitie. Uit tegen Alkmaar zou niet gemakkelijk worden, wisten we van tevoren. Maar we hadden er zin in en gingen er met zijn allen tegenaan.

De voorbereiding van de wedstrijd was goed. Dit zou onze wedstrijd worden. De eerste helft waren we vanaf de eerste seconde scherp. Er werd veel dynamisch gelopen door iedereen en we waren sterk aan de bal. Alkmaar had moeite met het spelletje van Alliance. Maar Alkmaar speelde goed en maakte daarbij het eerste doelpunt van de wedstrijd. Het stond 1-0 voor Alkmaar.

Tweede helft gingen we de wedstrijd in alsof het 0-0 stond. Dat deden we goed want we pakten het weer goed op en streden ervoor. Onze opbouw was mooi en er kwamen fantastische acties uit. Zo kwamen we op een 1-1 door een mooie actie en een tip-in-doelpuntje van Kris Ypes. Bijna aan het einde van de wedstrijd kregen we ‘in onze ogen’ onterecht een strafbal tegen en werd het 2-1 voor Alkmaar. Zo eindigde onze wedstrijd met een verlies van 2-1.

Zondag aanstaande spelen we uit tegen de Strawberries om 12:45 uur. Het word tijd dat we drie punten gaan pakken. Waar we ook erg ons best op gaan doen. Dus kom ons zeker aanmoedigen want dit belooft een leuke wedstrijd te worden!

Namens Dames 1,
Kris Ypes