Bitjes & Nopjes in september weer van start; aanmelden kan vanaf nu

Nieuws afbeelding 13-8-2014
Voetbalvereniging RCH en hockeyvereniging Alliance organiseren sinds een paar seizoenen samen het sportprogramma Bitjes & Nopjes, voor kinderen van groep 1, 2 en 3. Het blijft een groot succes en daarom gaat in het najaar van 2014 Bitjes & Nopjes weer van start. Inschrijven is vanaf nu mogelijk door een mail te sturen naar [email protected].

Wat is Bitjes & Nopjes
Bitjes & Nopjes is een leuk en stimulerend sport- en spelprogramma voor kinderen van groep 1, 2 en 3. Lekker buiten sporten, onder leiding van een professionele sportinstructeur en begeleidende ouder waardoor de kinderen op jonge leeftijd kennismaken met voetbal en hockey. Zo leren ze op een verantwoorde manier de beginselen van sport en bewegen. Ervaring is niet nodig.

Een keer per wee leren de kinderen de verschillende bewegingen en technieken van voetbal en hockey door speelse oefenvormen die speciaal voor deze leeftijdsgroep zijn samengesteld. Ze krijgen een mooi Bitjes & Nopjes-T-shirt, na elke training limonade en aan het einde een echt certificaat!

Waarom Bitjes & Nopjes?
Kinderen spelen minder vaak buiten dan vroeger. Op scholen is er minder aandacht voor gymnastiekles. Wij denken dat jonge kinderen te weinig kansen krijgen om hun motorische vaardigheden te ontwikkelen. Door op jonge leeftijd op een positieve manier kennis te laten maken met sporten als voetbal en hockey fungeert Bitjes & Nopjes als springplank naar een sportieve toekomst.

• Professionele begeleiding
  • Ontwikkeld door vakleerkrachten bewegingsonderwijs en sportprofessionals
  • Hockey en voetbal staan centraal
  • Plezier en veiligheid staan voorop
Voordelen
  • Verbetert bewegingsvaardigheden als rennen, springen, gooien, vangen, slaan en schoppen
  • Verbetert het zelfvertrouwen door te leren omgaan met winst, verlies, succes en tegenslag
  • Ontwikkelt concentratie, focus en luistervaardigheden
  • Verbetert sociale vaardigheden zoals samenwerking, geduld, tolerantie en respect

Planning najaar
Bitjes en Nopjes begint half september en duurt tien weken. Er zijn trainingen op woensdag (van 14.00 tot 15.00 uur, van 15.00 tot 16.00 uur en van 16.00 tot 17.00 uur) en op zondag (van 10.00 tot 11.00 uur en van 11.00 tot 12.00 uur). De lessen duren, inclusief limonade drinken, een uur.

Kosten
Deelname aan Bitjes & Nopjes kost €100,- voor tien trainingen. Stuur voor inschrijven of meer informatie  een e-mail naar [email protected].