Eerste serie trainingen Bitjes & Nopjes afgerond

Nieuws afbeelding 4-1-2013
In seizoen 2011-2012 hebben voetbalvereniging RCH en hockeyvereniging Alliance samen het initiatief genomen om Bitjes & Nopjes te organiseren voor kinderen van 5 tot en met 7 jaar.

Wat is Bitjes & Nopjes
Bitjes & Nopjes is een leuk en stimulerend sport- en spelprogramma voor kinderen van groep 1, 2 en 3. Lekker buiten sporten, onder begeleiding van professionele sportinstructeurs die de kinderen op jonge leeftijd kennis laten maken met voetbal en hockey. Zo leren ze op een verantwoorde manier de beginselen van sport en bewegen. Ervaring is niet nodig.

Een uur per week, op woensdagmiddag, leren de kinderen de verschillende bewegingen en technieken van voetbal en hockey door speelse oefenvormen die speciaal voor deze leeftijdsgroep zijn samengesteld. Ze krijgen een mooi Bitjes & Nopjes-T-shirt, na elke training limonade en aan het einde een echt certificaat.

33 deelnemers
Inmiddels is Bitjes & Nopjes gegroeid van slechts 6 deelnemers in najaar 2011 tot 33 deelnemers in afgelopen najaar 2012. Begonnen in het mooie nazomerweer eindigde de serie van tien trainingen al weer met het bezoek van de Sint bij RCH. Het is nog niet bekend wanneer de volgende serie trainingen van start gaat.