headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto
 

FAQ MHC Alliance

FAQ MHC Alliance

MHC Alliance is een geheel 'digitale' vereniging. Alle communicatie met en over de vereniging gaat via een aantal communicatiekanalen van Alliance :
Natuurlijk blijft de persoonlijke relatie tussen de vereniging, de leden, de commissies en de ouders/verzorger verreweg het belangrijkste. Heb je vragen ? Stel ze gewoon aan elkaar en zoek met elkaar naar verbinding en oplossingen.
Onze digitale tools maken het leven een stuk makkelijker maar vervangen de persoonlijke interactie nooit.


Lid Worden

Hoe schrijf ik me in als lid (of vrijwilliger) bij Alliance? Ga naar onze aanmeldpagina voor het lidmaatschap (klik hier).
Waar koop ik de clubkleding van Alliance? Bij de Hockey Republic op de Wagenweg 130 in Haarlem (website).
Waarom krijg ik een lidnummer en wachtwoord? Met je lidnummer en wachtwoord krijg je toegang tot de ledeninformatie van Alliance. Met het lidnummer heb je toegang tot het besloten deel van de website en tot de Alliance App.
Je kunt je wachtwoord zelf aanpassen in je eigen profiel (klik hier). Hou je telefoonnummers en e-mailadres(sen) up to date want wedstrijdinformatie en afgelastingen krijg je digitaal (via mail en mobiel).
Wat is "Mijn Alliance"? Dit is je persoonlijke omgeving waarin je alles over je eigen lidmaatschap (Ik) ziet, maar ook alle over je eigen team (Team) , andere teams en de gehele vereniging (Club).
Deze info vind je ook allemaal weer terug op de Alliance App.
Kan ik ook info van mijn kind zien? Ja, je kunt met het lidnummer en wachtwoord van je kind zelf informatie bekijken in Mijn Alliance en de Alliance App.


Wedstrijden

Hoe weet ik hoe laat ik/mijn kind moet spelen? Alle wedstrijden staan per speeldatum en leeftijdscategorie in het wedstrijdschema (klik hier) op de website en de Alliance App.
Waar kan ik de uitslagen van de afgelopen speelrondes vinden? Uitslagen worden op de website en de Alliance App gepubliceerd voor senioren-, veteranen en jeugdteams (ABCD11) - (klik hier).
Alleen de uitslagen voor de Jongste Jeugd (8DEF) worden niet getoond volgens het beleid van de KNHB en het District Noord-Holland.
Hoe laat moet ik verzamelen? Dat staat in het wedstrijdschema onder de informatiebutton( ) achter de wedstrijd.
De verzameltijden voor UIT-wedstrijden zijn inclusief reistijd bij normale verkeersdrukte.


Trainen
Hoe weet ik hoe laat ik moet trainen? Ga naar het trainingsoverzicht op onze website (klik hier) - selecteer de juiste trainingsperiode (bijv hoofdschema) de dag en categorie.
Klik op de informatiebutton achter je team () om te zien op welk velddeel je training hebt en van welke trainer. Ook in de Agenda op de Alliance App kun je zien wanneer je moet trainen.
Ik kan niet komen trainen, hoe moet ik afzeggen? Afzeggen voor de training doe je ruim van te voren bij je coach en/of trainer, via mail, sms of WhatsApp (afhankelijk van de afspraken binnen je team).
Je kunt via de App  je aanwezigheid bij de wedstrijden en/of trainingen laten weten aan je hele team je coach en trainer.
Wanneer zijn de lijntrainingen? Een Lijntraining is je tweede training, naast je teamtraining. Het is een training voor meerdere teams uit dezelfde categorie samen.
Deze trainingen vind je ook in het trainingsschema en in de Agenda van de Alliance App.
Wie is de trainer van mijn kind? Teams krijgen vaak van een of meerdere trainers training. Klik op de website op de informatiebutton achter de trainingstijd om te zien wie op dat moment de trainer is.
Of klik in de Agenda van de App op de training voor de details. Onderaan de spelerslijst van je team in de Alliance App vind je de contactgegevens van je trainer(s).


Fluiten
Hoe vaak moet ik, als senior-lid, fluiten per seizoen? Alliance is een vereniging met enorm veel jeugdleden. Dit betekent dat seniorleden regelmatig jeugdwedstrijden op zaterdag fluiten.
De Arbitrage-commissie verdeelt de fluitbeurten over alle senioren en veteranen zodat iedereen maximaal 4 fluitbeurten per jaar verricht.
Moeten ouders alle wedstrijden van de kinderen fluiten? Bij de C- en D-jeugd verwacht Alliance dat ouders hun verantwoordelijkheid nemen en -mede- de wedstrijden van hun kinderen fluiten.
Op de C- en D-wedstrijden wordt daarom altijd zoqwl een ouder als een jeugdscheidsrechter gepland. Ouders kunnen een digitale scheidsrechterscursus volgen door zich te melden bij de Arbitrage-commissie.
Voor de A- en B-wedstrijden worden scheidsrechters aangewezen uit de database van de Arbitrage-commissie - zie ook het Arbitrage-beleid op onze site.
Mag ik ook fluiten als ik nog geen kaart heb? Ouders en leden mogen zonder C-scheidsrechterskaart geen wedstrijden van elftallen fluiten. De wedstrijden voor de jongste jeugd worden niet door scheidsrechters gefloten mar door wedstrijdbegeleiders.
Deze begeleiders fluiten niet alleen, maar ze leggen ook de regels uit, letten er op dat er veilig gehockeyd wordt en dat de kinderen leren omgaan met winst en verlies. Wedstrijdbegeleiders moeten de spelregels dan ook goed kennen. Die staan bij Hockey - Info (klik hier)
Wil je de spelregels beter leren kennen en/of een C-kaart halen? Meld je aan bij de Arbitrage-commissie voor een korte digitale cursus.
Wanneer is er weer een scheidsrechterscursus? Vraag het de Arbitrage-commissie
Waar vind ik het Digitaal Wedstrijdformulier (DWF)? DWF staat voor Digitaal WedstrijdFormulier en wordt voor alle hockeywedstrijden in heel Nederland gebruikt. Coaches en scheidsrechters hebben lidnummer en wachtwoord nodig om het DWF af te handelen. Je vindt het DWF in de Alliance App bij de desbetreffende wedstrijd of via de DWF-button op onze site
Waar vind ik de verificatiecode van de wedstrijd die ik moet fluiten? De verificatiecode van een wedstrijd is een unieke code (die net als een postcode bestaat uit 4 cijfers en 2 letters) en voor de wedstrijd gemaild wordt aan de coaches van beide teams. Dat gebeurt door de wedstrijdsecretariaten. Na de wedstrijd geven de coaches de verificatiecode aan de scheidsrechters. Als de code kwijt is, kun je die ook opvragen bij de Wedstrijdtafel in het clubhuis.
Wat moet ik doen als ik ben ingedeeld en niet kan fluiten? Als je een geplande wedstrijd niet kan fluiten, dan zoek je zelf voor een gelijkwaardige vervanger.
Je geeft de naam van deze vervanger uiterlijk 2 dagen voor de wedstrijd door aan de planners van de Arbitrage-commissie.

Hoe kan ik mezelf indelen op een fluitbeurt of wedstrijd?
Scheidsrechters met een C-kaart kunnen zichzelf inplannen op wedstrijden waar zij (gezien hun fluitniveau) voor in aanmerking komen.
Ga naar "Mijn Alliance
" en login met lidnummer en wachtwoord. Kies Club en vervolgens Arbitrage - kies dan een wedstrijd en plan jezelf in. je kunt jezelf tot een wek voor de wedstrijd uitplannen, maar dit mag niet zonder toestemming van de Arbitrage-commissie.
Wat gebeurt er als ik niet kom fluiten? Dan dupeer je twee teams op het veld die graag hadden willen hockeyen! Alliance neemt dit zeer serieus op en zal je dan ook 'belonen' met twee extra fluitbeurten in de volgende speelrondes.
Mag ik anderen betalen om mijn wedstrijd te fluiten? Alliance heeft het beleid dat er NIET wordt betaald voor het overnemen van wedstrijden door derden, buitenstaanders en/of jeugdleden.


Sponsoring

Hoe kan ik het team van mijn kind sponsoren? Voor teamsponsoring heeft Alliance een apart team-arrangement. Of vraag meer informatie bij de Sponsor-commissie.
Hoe kan ik (bord)sponsor worden? Elk sponsorcontract is maatwerk. Onze sponsorcommissie helpt je graag om voor jouw bedrijf het beste uit de relatie met Alliance te halen. Mail de Sponsor-commissie direct.


Evenementen

Hoe kan ik zien wanneer het er een feest of evenement is? Alle verenigingsfeesten en evenementen staan in de clubagenda op onze website en op de App bij Club.
Hoe kan ik de foto’s zien van het afgelopen feest of evenement? Ga naar onze website en klik op Inloggen - vul je lidnummer en wachtwoord in in de GRIJZE inlogvelden. Klik op Login en klik op Fotohoek.
Hoe kan ik mezelf aanmelden voor een feest of evenement?
Ga naar Mijn Alliance en login met je lidnummer en wachtwoord. Klik op Club en dan op Events. Meld je aan voor je evenement van je keuze


Organisatie en vrijwilligers

Wie doet er wat binnen Alliance? Alle belangrijke commissies zijn uitvoerig beschreven op de commissiepagina op onze website
Hoe kan ik de commissies bereiken bij Alliance? Ga hiervoor naar onze contactpagina en klik op organisatie
Wat doen de Categorieleiders en de Technisch Coördinatoren? De categorieleiders en TC'ers maken deel uit van de AHA-organisatie - kijk hier voor meer AHA info
Hoe kan ik de AHA-organisatie of categorieleiders bereiken?
Ga naar onze Contactpagina en klik op Categorieleiders
Ik wil graag iets doen bij Alliance, in een commissie. Waar vind ik die? Alliance is altijd enorm blij met vrijwilligers die iets voor de club willen doen. Alle actuele vacatures staan op ons Vacature-overzicht.
Je mag altijd mailen met onze Vrijwilligers-commissie want zij bemiddelen vrijwilligers op basis van hun competenties en interesses.
Hoe kan ik een lidnummer krijgen als ouder/vrijwilliger? Ga naar onze inschrijfpagina en geef je nadrukkelijk op als vrijwilliger en vermeld de commissie waarin je wordt geplaatst.
Na plaatsing krijg je een lidnummer en wachtwoord van onze ledenadministratie.


Website
Hoe schrijf ik een berichtje voor de homepage van Alliance? Stuur je bericht in Word-formaat (zonder opmaak) met foto's en/of filmpjes naar [email protected]
Wanneer wordt het bericht geplaatst? In de regel binnen een of twee dagen na ontvangst..
Hoe reageer ik op nieuwsberichten ? Onder het nieuwsbericht op de website vind je een reactiescherm. Tik hier je bericht en geef je lidnummer en wachtwoord op. Je reactie wordt direct geplaatst.
Op de Alliance App kan je ook reacties op nieuwsberichten posten door deze direct in te voeren onder het bericht in het reactieveld.
Hoe kan ik zien welke spelers er in de andere teams zitten? Ga naar Mijn Alliance en login met lidnummer en wachtwoord - Klik op Club en selecteer een team. Alle info van dat team is vervolgens te zien met onderaan de spelerslijst.
Hoe vind ik alle info van mijn eigen team? Ga naar Mijn Alliance, log in met je eigen lidnummer en wachtwoord. Klik vervolgens op Team voor alle info over je eigen team.
Hoe verander ik mijn e-mailadres of telefoonnummer? Ga naar Mijn Alliance, log in met je eigen lidnummer en wachtwoord. Klik op Profiel en verander je mailadres en/of telefoonnummers.
Hoe krijg ik foto's en filmpjes van mijn team te zien? Log in op Mijn Alliance en klik op Team en dan op Teamdocumenten.


Alliance App
Waar kan ik de Alliance App krijgen? In de Google-Play Store en de Itunes-Store van Apple. Downloaden, installeren en inloggen met lidnummer en wachtwoord
Hoe krijg ik al mijn gezinsleden in de Agenda van de Alliance App? Zoek in de App de teams van je gezinsleden en klik telkens op Favoriet (ster-symbool in de bovenbalk). Binnen 24 uur verschijnen alle wedstrijden van deze Favoriete teams ook in je eigen Agenda op de Alliance App
Hoe werkt de App Agenda? Alle wedstrijden en trainingen (behalve groepstrainingen) van je eigen team en Favoriete teams zie je ook in je agenda in de Alliance App. Je kan deze Alliance agenda exporteren met de Export-button naar je eigen agenda op je smartphone
Hoe plaats ik een nieuwsbericht op de Alliance App? Stuur je nieuwsbericht inclusief foto/film naar [email protected]
Waar vind ik het Digitaal Wedstrijdformulier (DWF) voor mijn team? Ga naar AGENDA - klik op de wedstrijd - klik op Wedstrijdformulier (alleen voor coaches, managers en begeleiders)
Hoe kan ik vanuit de Alliance App mijn team e-mailen? Ga naar IK en klik op Team en vervolgens op E-mail-sturen
Waar vind ik alle wedstrijden op de Alliance App? Ga naar CLUB en dan naar Wedstrijden
Ik zie mijn oude team van vorig jaar nog; wat moet ik doen? Ga naar IK en klik op Account - log uit en log daar weer in
Hoe kan ik mijn telefoonnummers en e-mailadressen aanpassen in de App? Ga naar IK, klik op Account, dan op Instellingen en verander je gegevens door op het nummer of mailadres te klikken. Je wijzigingen worden in alle administraties verwerkt.