Duurzaamheid

Welkom op de duurzaamheidspagina van Alliance!!

Wat is ons doel?
We willen van Alliance een groene en duurzame club maken.

Hoe gaan we dat doen?
We hebben 4 pijlers:
  • Meer schone energie opwekken;
  • Minder energie verbruiken;
  • Minder afval produceren;
  • Meer bewustwording bij onze leden.

Wat gaan we doen en hebben we gedaan?
  • We zijn af van de wegwerp limonade bekers! Voor velen al jaren een doorn in het oog, maar ze zijn gelukkig weg en zijn vervangen door herbruikbare bekers in een mooie groene kleur.

• We hebben onze eigen mascotte laten ontwikkelen en Alli gaat ons helpen om de groene boodschap te verkondigen.

• We hebben hard gewerkt om te zorgen dat het dak van Alliance vol kan komen te liggen met zonnepanelen en dat leek helemaal te lukken. Alleen blijkt ons dak niet sterk genoeg. Super jammer natuurlijk. We zijn nu bezig om te zien of we wel een beperkt aantal panelen kunnen laten plaatsen.

• Afgeschreven kleding van de selectieteams gaat naar een goed doel in Sri Lanka zodat de kinderen daar ook kunnen sporten in fijne kleding

Ondertussen zijn we bezig met energie zuinige keuken apparatuur, met een verbetering van de afvalstroom, met herbruikbare koffiebekers en denken we mee met de groen commissie over het vergroenen van ons terrein. Genoeg te doen dus!

Waarom doen we dit?
Allereerst omdat we graag ons steentje willen bijdragen aan een betere en groenere wereld. Iedereen heeft daarop zijn eigen manier een verantwoordelijkheid in te nemen en wij dus ook. Alle kleine beetjes helpen!

Heb je nog andere goede ideeën of wil je graag meedenken met ons? Meld je dan bij [email protected].

Veel groene groeten van de Duurzaamheidscommissie
Hestia, Jasper en Saskia

Opschoondag bijdrage door MD03 2020-2021

Annemijn Keijzer winnares ontwerp wedstrijd voor Alli de alligator

Wij realiseren samen met onze sponsor Abnamro realiseert hun visie op de Clyb van morgen.
Op 0:37 ...en bij Alliance is inmiddels een Duurzaamheidscommissie geïnstalleerd!