headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto headerfoto
 

Coronabeleid MHC Alliance

Op deze pagina vind je het actuele coronabeleid van MHC Alliance. Wij vragen iedereen dit zorgvuldig te lezen en de afspraken te respecteren. Wij vullen deze pagina regelmatig aan met extra vragen en werken de antwoorden bij als de situatie daar aanleiding toe geeft.

Update 11/9 Q&A nrs 4, 9, 10, 12, 13, 21, 27, 32, 39, 50

Op deze pagina:

Top 10 corona-regels MHC Alliance

Top 10 corona-regels voor bezoekende teams

Antwoorden op 'meest gestelde vragen' per categorie:

- Algemeen
- Thuiswedstrijden
- Uitwedstrijden
- Scheidsrechters
- Keepers
- Clubhuis
- Loop- en fietsroutes (logistiek)
- Trainingen
- Registratie


Top 10 corona-regels MHC Alliance

  1. Volg de regels
    Kijk op de website wanneer je wel of niet naar Alliance mag komen.
    http://www.mhc-alliance.nl/corona

  2. Registratie
    Als speler meld je je ALTIJD aan via de app voor een wedstrijd of training.
    Als bezoeker meld je je aan via de website http://www.mhc-alliance.nl/registratie of QR-code (vanaf 13 jaar).

  3. Kleedkamers en wc's
    De kleedkamers zijn gesloten. Gebruik de wc's svp zo min mogelijk.

  4. Trainingen
    Kom in je hockeykleren naar de club. Neem je spullen mee in een hockeytas en doe ze daar in als je tijdens de training iets uit wilt trekken.

  5. Voorbespreken
    Dit kan rond het veld van je wedstrijd of (en alleen) zittend op het terras of in het clubhuis.

  6. De wedstrijd
    Voor aanvang van de wedstrijd begroet je je team en je tegenstander op 1,5 meter zonder handen te schudden of high-five etc.
    Yellen, schreeuwen en spugen etc. is verboden.

  7. Na de wedstrijd
    Verlaat de dug-out en het veld zsm zodat je plaats maakt voor de volgende wedstrijd. Reinig de cornermaskers en keepersspullen.

  8. Ouders, familie en vrienden
    We verzoeken iedereen om het bekijken van wedstrijden tot een later moment uit te stellen. Dit ivm grote drukte op onze club.

  9. Terras en clubhuis
    Na afloop van de wedstrijd kun je op de aangewezen plek met je team nog wat drinken en/of eten. Zowel in het clubhuis als op het terras moet dit zittend. En op anderhalve meter als je ouder bent dan 18 jaar.

  10. Stewards en looplijnen.
    Volg de aanwijzingen van onze corona stewards op en de aangegeven looplijnen.

 

Top 10 corona-regels voor bezoekende teams 

  1. Aankomst
    Kom svp niet te lang van tevoren voor je wedstrijd naar MHC Alliance

  2. Registratie
    Iedereen die een wedstrijd speelt is aangemeld via de LISA app.
    Alle begeleiders (vanaf 13 jaar) registreren zich bij de ingang of via http://www.mhc-alliance.nl/registratie.

  3. Bezoekers
    We verzoeken 'gast teams' om ALLEEN met begeleiders en chauffeurs te komen, om drukte op MHC Alliance te beperken.

  4. Kleedkamers
    De kleedkamers van MHC Alliance zijn NIET open dus kom in je wedstrijdoutfit. De wc's zijn open.

  5. Voorbespreken
    Dit kan rond het veld van je wedstrijd of (en alleen) zittend op het terras of in het clubhuis.

  6. Begroet zonder contact
    Voor aanvang van de wedstrijd begroet we elkaar op 1,5 meter zonder handen te schudden of high-five etc. te geven.

  7. Voorafgaand aan en tijdens de wedstrijd
    Yellen, schreeuwen en spugen etc. is verboden.

  8. Na de wedstrijd
    Verlaat de dug-out en het veld zsm zodat je plaats maakt voor de volgende wedstrijd.

  9. Terras en clubhuis
    Na afloop van de wedstrijd kun je op de aangewezen plek met je team nog wat drinken en/of eten. Zowel in het clubhuis als op het terras moet dit zittend. En op anderhalve meter als je ouder bent dan 18 jaar.

  10. Stewards en looplijnen.
    Volg de aanwijzingen op van onze corona stewards en houd je aan de aangegeven looplijnen.

 


Algemeen

1. Hoe bepaalt MHC Alliance het corona-beleid?

Het corona beleid van Alliance is gebaseerd op de geldende beperkingen voor het sportpark, zoals opgelegd door de overheid/gemeente Heemstede. Verder gebruiken we het NOC/NSF- protocol als basis voor ons beleid. Alliance heeft echter te maken met haar eigen uitdagingen. Een aantal keuzes die het bestuur maakt zijn dan ook Alliance specifiek.

 

2. Hanteert MHC Alliance hetzelfde beleid als de overige clubs in de regio/Noord-Holland?

Alliance gebruikt dezelfde basis als de andere clubs in de regio. Alliance maakt hierin haar eigen afwegingen gegeven de eigen situatie (volumes en locatie).

 

3. Hoe worden we over het beleid geïnformeerd?

De basis voor de informatie is (voorlopig) een wekelijkse mail die we op donderdag of vrijdag versturen. Daarnaast kun je alle relevante informatie terugvinden op de website bij de 'Meest gestelde coronavragen en -antwoorden'. Als jouw vraag er niet tussen staat kun je je vraag sturen aan [email protected].

 

4. Lopen er mensen op de club rond die evt. vragen kunnen beantwoorden?

Er zal op Alliance een aantal Corona coaches rondlopen die beschikbaar zijn voor vragen en (ongevraagd) advies.Op zaterdag en zondag zijn er altijd corona stewards aanwezig. Bovendien is er iedere dag een coronaverantwoordelijke op de club. Zij zijn herkenbaar aan de gele hesjes. Volg altijd hun instructies en adviezen op.

 

5. Hoe zit het nu met de leeftijdsgrenzen?

De grenzen zijn hard gesteld door het RIVM. Per 1 juli geldt dat jeugd tot 18 jaar zowel tijdens trainingen/wedstrijden als buiten het veld geen afstand meer hoeft te houden tot elkaar maar wel tot personen die 18 jaar of ouder zijn. Volwassenen van 18 jaar en ouder hoeven per 1 juli geen afstand meer tot elkaar te houden tijdens trainingen/wedstrijden, maar buiten het veld moeten zij zich wel houden aan de 1,5 meter afstand. Neem wel de aanvullende bepalingen in het sportprotocol in acht.

 

6. Ik heb een vraag over het clubbeleid rondom COVID-19. Waar kan ik dan het beste terecht?

- Alliance heeft een speciale Corona-werkgroep opgericht. Stuur je vraag aan hen via [email protected].

- Op zaterdag zijn er Corona-stewards aanwezig op de club, herkenbaar aan gele hesjes.

 

7. Wanneer mag ik niet naar Alliance komen (als speler of toeschouwer)?

- Als je positief getest bent, tevens meld je dit direct bij teambegeleider/manager;
- Als je klachten hebt die op Corona kunnen wijzen;
- Als je korter dan 10 dagen geleden in een oranje/rood gebied bent geweest;
- Als je getest bent maar de uitslag nog niet weet;
- Als je de afgelopen 10 dagen langer dan 15 minuten in contact bent geweest met iemand die Corona positief is getest.

Zie ook het protocol van de KNHB: https://www.knhb.nl/kenniscentrum/artikel/hockeycompetitie-en-coronavirus-hockeyen-met-deze-richtlijnen

 

Thuiswedstrijden

8. Mogen de kleedkamers gebruikt worden om te verzamelen en voor te bespreken?

De kleedkamers zijn helaas niet beschikbaar, ook niet voor teambesprekingen. Voor D1 en H1 gelden aparte afspraken.

 

9. Mogen ouders en familie/vrienden bij de wedstrijd komen kijken?

Op dit moment ontmoedigen wij publiek om naar ons complex te komen. Wij vinden het belangrijk dat ouders en familie/vrienden bij de wedstrijden komen kijken, maar op dit moment moeten we het aantal bezoekers zo veel mogelijk beperken. Daarom hebben we besloten om tot de herfstvakantie iedereen te vragen zoveel mogelijk thuis te blijven. We realiseren ons  dat er op andere clubs andere regels gelden maar wij doen een beroep op iedereen om zich aan onze regels te houden.

 

10. Mogen we na de wedstrijd met onze tegenstanders in of rond het clubhuis iets drinken?

Zolang het mooi weer is, proberen we voor ieder team een plek buiten te creëren waar je kan zitten. Helaas hebben we veel ruimte nodig, gegeven de corona regels, en is de capaciteit enigszins beperkt. Binnen zijn er 10 zitjes waar je ook kunt zitten. Voor iedereen boven de 18 jaar geldt dat je daar met maximaal 6 personen kunt zitten.

 

11. Wanneer mogen we het veld op als er op het veld waar wij moeten spelen een andere wedstrijd is gespeeld?

Wacht met het neerleggen van je spullen in de dug-out tot de teams die voor jou op het veld speelden deze helemaal hebben leeggehaald. Na afloop van je wedstrijd zorg je ervoor dat je zsm de dug-out verlaat zodat het team na jullie er snel 'in' kan. We vragen de teams direct het veld op te gaan, maar met afstand te wachten tot de dug-out helemaal leeg is.

 

12. Voor de jongste jeugd is het lastig om zonder begeleiding naar Alliance te komen, hoe gaan we daar mee om?

Sinds vrijdag 4 september, is het clubhuis op woensdag en vrijdag weer open voor ouders en begeleiders. Daarmee is het mogelijk om tijdens de training op de club te blijven. Hou er svp wel rekening mee dat het overal op het terras en binnen in het clubhuis geldt dat iedereen moet zitten.


13. Hoeveel ouders mogen bij de jongste jeugd het spel begeleiden?

In de jongste jeugd, met uitzondering van de Dierentuin, moeten de teams gezamenlijk afstemmen dat er zo min mogelijk ouders nodig zijn voor begeleiding. Beperk dit tot maximaal 2 coaches, 1 begeleider en een 1 fluiter (maximaal 4 dus)..

 

14. Staat de wedstrijdtafel op de gebruikelijke plek in het clubhuis of moeten we ons ergens anders melden?

Bij goed weer staat de wedstrijdtafel buiten. Deze is altijd duidelijk zichtbaar. Houd goed afstand bij het aanmelden.

 

15. Hoe begroeten we onze tegenstanders voorafgaande aan de wedstrijd?

Uiteraard mag je je tegenstander geen hand geven. Loop langs elkaar, op 1,5 meter afstand en wens elkaar succes en een prettige wedstrijd.

 

16. Hoe om te gaan met cornermaskers?

Het advies van de KNHB is om zo veel mogelijk een eigen, persoonlijk masker te gebruiken. Is dit niet mogelijk, plaats dan achter het doel een desinfecterende alcohol spray waarmee de materialen ontsmet kunnen worden. Dit is tijdens wedstrijden wellicht een taak voor de wisselspelers. Tijdens oefenwedstrijden is het vanzelfsprekend ook mogelijk hiervoor extra tijd in te plannen.

 

17. Kan ik douchen na de wedstrijd?

De kleedkamers op Alliance zijn gesloten. Voor H1 en D1 gelden speciale afspraken.


18. Hoe gaan we om met fruit tijdens de rust?

In verband met de hygiëne is het dringende advies om geen fruit met elkaar te delen tijdens de rust. Dus geen fruitbeurt voor het hele team, maar laat iedereen naar behoefte zelf fruit meenemen.

 

19. Hoe lang van tevoren kunnen we verzamelen als we thuis spelen

Probeer de tijd op de club te beperken. Als team kun je aan de tuintafels of zittend in het clubhuis de voorbespreking doen. De kleedkamers zijn gesloten of (indien open) ALLEEN bedoeld als nooduitgang.

 

20. Kan ik een fluitje lenen als ik moet fluiten?

Nee, dat kan nu niet in verband met de hygiëne. Als je moet fluiten, zorg dan dat je je eigen fluitje mee neemt.


21. Hoe zorgen we ervoor dat er niet teveel mensen in het clubhuis zijn?

Het clubhuis heeft een beperkte capaciteit voor sporters en begeleiders. Iedereen die zich in het clubhuis of op het terras bevindt is verplicht gebruik te maken van de aanwezige zitplaatsen. Na de wedstrijd kunnen de sporters en begeleiders kort bij elkaar zitten mits er voldoende zitplaatsen beschikbaar zijn. Als er geen zitplaatsen zijn, kun je helaas niet in het clubhuis of op het terras blijven. Er zijn in het clubhuis 10 zitjes waar je met maximaal 6 volwassenen kunt zitten.


Uitwedstrijden

22. Zijn de Corona regels bij alle clubs hetzelfde?

Zeker niet, informeer je voorafgaand goed via de site van de club waar je uit speelt. Bij sommige clubs moet je je ter plekke registeren om op het complex te komen.

 

23. Ik heb rijdienst voor mijn teamleden/kind komend weekend, mag ik teamgenoten meenemen?

Ja dat mag, echter een mondkapje wordt dringend geadviseerd voor inzittenden vanaf 13 jaar uit meerdere huishoudens. Het is wettelijk (nog) niet verplicht maar erg belangrijk voor je eigen en andermans gezondheid.

 

24. Met hoeveel mensen mogen we in een auto naar een uitwedstrijd ?

Er is op zich geen beperking in het aantal personen in een auto, anders dan de verkeerswet. Wel geldt dus het dringende advies dat iedereen vanaf 13 jaar en ouder een mondkapje draagt in de auto om zo elkaar te beschermen, tenzij het een huishouden is.

 

25. Mogen de begeleiders die rijden naar de uitwedstrijd daar wel blijven kijken?

Iedere hockeyclub zal wel een aantal 'eigen' spelregels hebben, kijk op de website van de club of je daar iets over kunt vinden en informeer anders bij aankomst op de club.

 

Scheidsrechters

26. Zijn er nog speciale afspraken voor scheidsrechters?

Vanzelfsprekend schudden we geen handen en geen shake hands voor en na de wedstrijd. Dit geldt voor alle teams (jeugd en senioren).

 

27. Wat moet de scheidsrechter doen bij schreeuwen of spugen door spelers?

Schreeuwen in de buurt van anderen en spugen is verboden.

 

28. Moet de scheidsrechter afstand houden?

De scheidsrechter hoeft op het veld geen 1,5 m in acht te nemen, maar daar waar dit wel kan, doe dit zoveel mogelijk.

 

Keepers

29. Moeten we de keepersspullen reinigen na afloop van de wedstrijd?

Als er wisselende keepers zijn, dan moeten de materialen gereinigd worden. Richt je dan vooral op de helm en de handschoenen.

 

30. Kunnen we de keeperstassen opslaan in de daarvoor bestemde locker?

Vaste keepers kunnen tas in de locker leggen. Wisselkeepers moeten de tas mee naar huis nemen en laten rouleren.

 

Clubhuis

31. Is de horeca volledig geopend?

De bar is geopend voor het afhalen van drankjes en snacks. Volg de aangegeven route in het clubhuis. De consumptie kan het beste buiten worden genuttigd, zittend op het terras of staand langs de velden.

 

32. Kunnen we met het team eten na afloop van de training?

Het is weer mogelijk om met je team na afloop van je training op maandag, dinsdag en donderdag te eten in het clubhuis. Heel leuk om te doen en zo wat meer tijd met je team op de club door te brengen. Je kunt dit reserveren bij Robert via [email protected].

 

33. Kunnen we blijven borrelen na afloop van een wedstrijd?

Na afloop van een wedstrijd kunnen teams blijven borrelen. Zowel in het clubhuis als op het terras moet dit zittend en op 1,5 meter. Binnen en op het terras is een beperkt aantal zitplaatsen beschikbaar. Mochten er geen zitplaatsen beschikbaar zijn dan mag je helaas niet in het clubhuis of op het terras blijven. Volg hierbij de uitleg en aanwijzingen van de hostessen / barpersoneel op. Er zijn in het clubhuis 10 zitjes waar je met maximaal 6 volwassenen kunt zitten. 

 

34. Is er na iedere wedstrijd limonade?

Er is limonade voor de jeugdteams. De coach mag de kan en bekers binnen aan de bar ophalen. Coaches/managers dienen erop toe te zien dat de kinderen een eigen beker hebben. Na de limonade moeten de bekers verzameld en weggegooid worden.Na het limonade moment wordt jeugdteams gevraagd redelijk snel het complex te verlaten.

 

35. Hoe zorgen we ervoor dat er niet teveel mensen in het clubhuis zijn?

Het clubhuis heeft een beperkte capaciteit voor sporters en begeleiders. Iedereen die zich in het clubhuis of op het terras bevindt is verplicht gebruik te maken van de aanwezige zitplaatsen. Na de wedstrijd kunnen de sporters en begeleiders kort bij elkaar zitten mits er voldoende zitplaatsen beschikbaar zijn. Als er geen zitplaatsen zijn, kun je helaas niet in het clubhuis of op het terras blijven.

 

36. Kan ik naar de WC op Alliance?

De Wc’s zijn open op Alliance, echter liever dat je vooraf thuis naar het toilet gaat

 

Loop- en fietsroutes (logistiek)

37. Kunnen we beide ingangen bij Alliance gebruiken (zijde Groenendaal en zijde RCH)?

Beide ingangen van ons complex zijn toegankelijk. Voorkom drukte bij de hekken. Houd je aan de looprichtingen van voor de zomer. Zie video.

 

38. Zijn er bepaalde looprichtingen?

Rondom het clubhuis zijn er looplijnen naar binnen en naar buiten. Houd overal 1,5 meter afstand.


Trainingen

39. Mag ik mijn kind naar het veld brengen voor de training?

Sinds vrijdag 4 september, is het clubhuis op woensdag en vrijdag weer open voor ouders en begeleiders. Daarmee is het mogelijk om je kind weer naar het veld te brengen en tijdens de training op de club te blijven. Hou er svp wel rekening mee dat het overal op het terras en binnen in het clubhuis geldt dat iedereen moet zitten. En houd je te allen tijde aan de 1,5 meter afstand.


40. Wanneer mag ik het veld op voor mijn training?

Kom zo kort mogelijk voor de training naar het veld, maar wacht met het betreden van het veld tot de vorige training klaar is. Iedereen boven de 18 jaar vragen we te wachten buiten het veld tot het vorige team het veld heeft verlaten. Vergeet niet om bij het wachten buiten het hek en het verlaten van het veld je aan de 1,5 meter afstand te houden.

 

41. Wat neem ik mee voor de training?

Je Alliance training shirts, een thuis gevulde bidon en je hockeygear (stick, scheenbeschermers, bitje etc.). Het is verstandig om een plastic zak mee te nemen om je tas in te kunnen doen bij regen.


42. Wat heb je aan tijdens de training?

Je kleedt je thuis om en je doet hokeykleren, scheenbeschermers en trainingshirt aan zodat je je niet op de club hoeft om te kleed.

 

43. Wat zit er in je hockeytas?

Je stick, bitje, gevulde bidon en eventueel een regenjack.

 

44. Wat doe ik met de kleding die ik tijdens de training uit wil doen (trui/jas/trainingsbroek)?

Alles wat je niet gebruikt tijdens de training doe je in je hockeytas en deze tas leg je naast de dug-out. Het is verstandig om een plastic zak mee te nemen om je tas in te doen bij regen.


45. Mag ik de trainers helpen met het klaarzetten/opruimen van de materialen?

Normaal gesproken is alle hulp welkom maar nu mogen alleen de trainers de materialen aanraken. Je kunt en hoeft dus niet (te) helpen.

 

46. Mogen we buiten het veld inlopen voorafgaand aan de training?

Dat mag helaas voorlopig niet op het terrein van MHC Alliance. Inlopen kan op het veld zodra dat voor jouw team beschikbaar is. Dit uiteraard in overleg met je trainer.

 

47. Mogen we na de training met mijn team op Alliance blijven 'hangen'?

We vragen de jeugdleden om na de training naar huis te gaan. Blijf niet op de club, zo is er voldoende ruimte voor iedereen. Voor iedereen boven de 18 jaar geldt dat je mag blijven, maar volg daarbij de regels ten aanzien van zitten op het terras of binnen aan de juiste tafel, maximaal 6 personen per zitje.

 

48. Hoe zorgen we voor een veilig gebruik van alle materialen?

Alleen de trainers mogen het materiaal (ballen, pylonen loopladders etc.) met de handen aanraken. We zullen een "wasstraat” neerzetten om de spullen te reinigen (in ieder geval aan het einde van je trainingsdagen ook als de materialen door een ander zijn aangeraakt). Als je team beschikt over eigen hesjes, dan kunnen die gebruikt worden, mits zij na gebruik worden gewassen.

 

49. Kunnen we met het team eten na afloop van de training?

Het is weer mogelijk om met je team na afloop van je training op maandag, dinsdag en donderdag te eten in het clubhuis. Heel leuk om te doen en zo wat meer tijd met je team op de club door te brengen. Je kunt dit reserveren bij Robert via [email protected].


50. Kunnen we blijven borrelen na afloop van de training?

Na afloop van de training kunnen teams blijven borrelen. Zowel in het clubhuis als op het terras moet dit zittend en op 1,5 meter. Binnen en op het terras is een beperkt aantal zitplaatsen beschikbaar. Mochten er geen zitplaatsen beschikbaar zijn dan mag je helaas niet in het clubhuis of op het terras blijven. We raden aan vooraf plaatsen te reserveren zodat je zeker bent van voldoende zitplaatsen voor je team na je training. Neem hiervoor contact op met de Barcommissie via [email protected].


51. Vanaf wanneer word je gevraagd je te registreren op MHC Alliance?

Het verzoek tot registratie geldt met ingang van zaterdag 29 augustus.


52. Wie wordt gevraagd zich te registreren??

Iedereen, vanaf 13 jaar, wordt gevraagd zich te registreren.
Als je als speler op de club bent voor een wedstrijd of training, vragen we je daarvoor aan te melden in de Alliance app (LISA). Daarmee ben je ook geregistreerd.
Als niet-speler vanaf 13 jaar kun je dat doen via de website of via de QR-code op de poster bij de ingang van de club.

 

53. Vanaf welke leeftijd vragen we je je te registreren?

Vanaf 13 jaar.

 

54. Hoe kan ik me registreren?

Via https://mhc-alliance.nl/registratie kun je je eenvoudig registreren. Je kunt je altijd vooraf al voor ‘vandaag’, ‘morgen’ of ‘overmorgen’ registreren. Als je dat niet vooraf doet, kan dat op de club via de QR-code op de poster bij de ingang. Je ontvangt een e-mail ter bevestiging.

 

55. Welke gegevens kan ik invullen als ik me wil registreren??

Registreren kan via https://mhc-alliance.nl/registratie

Als lid: je kan inloggen met je Alliance login gegevens en vervolgens akkoord gegeven worden op de gezondheidsverklaring en (verwachtte) start- en eindtijd van aanwezigheid op het terrein. Je kan ook niet inloggen en als bezoeker het formulier invullen. Als bezoeker: er dient een naam, e-mailadres, telefoonnummer en optioneel de club waarvan deze persoon lid is ingevoerd te worden en eveneens akkoord op de gezondheidsverklaring en (verwachtte) start- en eindtijd van aanwezigheid.

 

56. Kan ik mij apart registreren (als lid of als bezoeker) voor het terrein en het clubhuis?

We vragen je om je, iedere keer dat je het terrein of clubhuis van Alliance bezoekt, te registreren.

 

57. Word ik gevraagd mij ook te registreren als speler als ik een training heb?

Als je als speler komt trainen (vanaf 13 jaar) geef je aan in LISA dat je bij de training aanwezig bent. We vragen je niet om je ook nog apart via de website of de QR-code te registreren.

 

58. Word ik gevraagd mij iedere keer opnieuw te registreren als ik op Alliance kom?

Ja, we vragen je om je iedere kalenderdag dat je op Alliance aanwezig bent te registreren. Het is de bedoeling dat, wanneer er een GGD verzoek komt, we kunnen opzoeken wie er op dat moment aanwezig was.

 

59. Word ik gevraagd me te registreren als ik alleen het terrein van MHC Alliance wil bezoeken en niet het clubhuis binnen ga?

We vragen je om je iedere keer dat je het terrein van Alliance bezoekt, je te registreren. Dus ook als je niet naar binnen gaat.

 

60. Hoe kan ik mij registreren als ik niet lid ben van MHC Alliance?

Als je geen lid bent van MHC Alliance kun je je als bezoeker registreren.

 

61. Waarom vraagt Alliance mij om te registreren?

We vinden dat we als sportclub onze actieve medewerking moeten leveren om Corona onder controle te krijgen. MHC Alliance houdt zich aan de regels van de Drank- en Horecawet voor sportverenigingen en dus ook aan de nieuwe corona-regels. Het is op onze club lastig om onderscheid te maken tussen het buitenterras waar consumpties gebruikt mogen worden en de sportfaciliteit waar je met je team bent, als onderdeel van je sport. We willen graag deze faciliteit aan onze leden en bezoekers bieden. Sinds 10 augustus is Horeca verplicht bezoekers te vragen zich te registreren ten behoeve van bron- en contactonderzoek door de GGD bij een besmetting. Dit is besloten omdat te vaak een bron- en contactonderzoek dood loopt en dat tast een belangrijke pijler in de aanpak van het virus aan. Betere registratie is een middel waardoor de GGD met mensen contact kan opnemen als achteraf blijkt dat zij in de horecagelegenheid tijd met de coronapatiënt hebben doorgebracht.


62. Is het verplicht om te registreren?

MHC Alliance is verplicht om het onze gasten te vragen. Je registreert je op vrijwillige basis. Als je geen toestemming wil geven, gaan we je de toegang tot het terrein en/of tot het clubhuis niet weigeren.

 

63. Waarom zou ik me registreren?

Jij en de mensen om je heen hebben belang bij registratie omdat je dan door de GGD benaderd kan worden met het verzoek om mee te werken aan bron- en contactonderzoek in het geval je mogelijk in contact bent geweest met een besmet persoon dat op hetzelfde moment als jij ook op Alliance aanwezig was.

 

64. Mag Alliance mijn gegevens bewaren?

Op grond van de privacy wet (AVG) mogen gegevens verwerkt worden als er een grondslag voor is. In dit geval is dat het bron- en contactonderzoek van de GGD waarvoor je bij registratie dan ook specifiek toestemming geeft. De gegevens mogen uitsluitend gebruikt worden voor evt. bron- en contactonderzoek en worden tijdig vernietigd.

 

65. Wat doet Alliance met de gegevens?

De gegevens gebruiken wij uitsluitend voor evt. bron- en contactonderzoek door de GGD. De gegevens worden, conform de richtlijnen van de overheid, 14 dagen na registratie bewaard en daarna vernietigd. We hebben voor verwerking van deze gegevens een overeenkomst met LISA Hockey B.V.




<versie 11-09-2020>