Bestuurstafel

Beoogd bestuurslid senioren: Marie-Claire Leijten

Nieuws afbeelding 4-9-2024
Zoals al eerder aangekondigd heeft het bestuur twee nieuwe bestuursleden gevonden. Marie-Claire Leijten gaat zich richten op de Senioren en Yvonne Oudejans zal Janine Bauer opvolgen als secretaris.

Conform de statuten worden nieuwe bestuursleden voorgesteld vóór de eerstvolgende Algemene Ledenvergadering (ALV) van Alliance.

Marie-Claire Leijten

Het is mij een groot genoegen om na de ALV te mogen aansluiten als kersvers lid van het bestuur van Alliance! Hockey is altijd een groot onderdeel geweest van mijn jeugd. Ik heb jarenlang met ontzettend veel plezier gespeeld bij verschillende Nederlandse en Engelse clubs waaronder Kieviten, HGC, Woking en Surbiton. Mijn ouders hebben met mij de nodige kilometers afgelegd op de Engelse snelwegen, omdat ik daar ook op beide regionale niveaus (County Surrey en South U18s) speelde.

In mijn studententijd kwam helaas een abrupt einde aan mijn hockeycarrière. Maar, toen onze twee dochters evenveel liefde voor de sport bleken te hebben, kon mijn geluk niet op. Onze oudste, Émilie (dit seizoen MO10), heb ik in de Dierentuin gecoacht en training gegeven in de MO8. Onze jongste dochter Justine heeft vanaf het moment dat zij kon lopen, met een stick langs de lijn gestaan bij haar grote zus. Dit jaar mag ze eindelijk zelf beginnen in de Dierentuin! Samen met Gerben, Carlijn en Marthe ben ik dit seizoen Categorieleider Dierentuin. Inmiddels ben ik zelf ook weer voorzichtig begonnen met hockeyen bij de Sevens, net als mijn man Tim die daarnaast ook in het 30-1 team speelt.

Ik kijk er enorm naar uit om mee te mogen bouwen aan de toekomst van de club en de Senioren hockey in het bijzonder. De hockey Sevens is dankzij Olivier en Carlijn al een daverend succes. Maar andere heren- en damesteams kennen ook de nodige uitdagingen. Laten we er met zijn allen iets moois van maken – op naar het 100-jarig bestaan van Alliance!

Marie-Claire Leijten