Hockey & Trainingen

Meedoen met Hockey7 in het nieuwe seizoen? Meld je nu aan!

Nieuws afbeelding 10-7-2024
In september start het nieuwe hockeyseizoen. Meteen vanaf het begin meedoen? Schrijf je uiterlijk 15 juli in!

Hockey7 is eens per 2 weken vrijdagavond wedstrijdjes hockeyen. Deze vorm is ideaal als je geen tijd of zin hebt om een hele zondag op pad te zijn en/of niet de tijd hebt om wekelijks te trainen. En het is altijd supergezellig! Wil je wel doordeweeks trainen dan kan je meedoen met de trimhockeyers op maandagavond, woensdagochtend, donderdagavond of met de dames of heren seniorenteams op woensdagavond.

De competitie bestaat uit 4 blokken van 10 weken en start in september en loopt t/m half juli. Je kunt je per blok opgeven, waardoor je dus niet meteen een jaar aan een verplichting vastzit. Tijdens een blok van 10 weken speel je (ongeveer) om de week op vrijdagavond.

Wat is Hockey7?
Je speelt 7 tegen 7 op een half veld, zonder keeper en zonder scheidsrechter. Er mag alleen worden gepusht en de bal mag niet hoog. Er zijn damesteams, herenteams en - het meest voorkomend - gemengde teams. Je speelt tegen clubs uit de buurt. We spelen bijvoorbeeld regelmatig tegen Abcoude, Bennebroek, Bloemendaal, Castricum, HBS, IJburg, Pinoké, Rood-Wit, Westerpark en Zandvoort.

Op de vrijdagavond kom je samen met alle teams uit je poule op één club en speelt dan 2 wedstrijden van 25 minuten tegen twee verschillende teams. De eerste wedstrijd speel je om 20.30 of 21.00 uur, de tweede wedstrijd om 21.00 of 21.30 uur. Daarna wordt er geborreld met alle teams.

Inschrijven
Als je mee wilt doen met Hockey7 dan schrijf je je in als lid bij MHC Alliance voor een heel jaar, ook als je niet alle blokken meespeelt. Je bent dan officieel KNHB-lid en kan ook af en toe invallen bij de seniorenteams als je dat leuk vindt. Voor de Hockey7-wedstrijden heb je een officiƫle outfit van Alliance nodig.

Je kunt je individueel aanmelden, Je wordt dan ingedeeld in een bestaand team of in een nieuw samengesteld team. Uiteraard kan je aangeven dat je met een specifiek iemand of meerdere specifieke mensen samen in een team wil spelen. Ook kan je aangeven dat je graag bij een bestaand Hockey7 team wil aansluiten. We horen ook graag of je in een damesteam, herenteam of gemengd team wil spelen. Wil je in een heel fanatiek team? Of liever in een gezelligheidsteam? Geef je voorkeuren door en MHC Alliance probeert je zo goed mogelijk in te delen. Ook kan je je eigen team samenstellen en je inschrijven met een groep van minimaal 9 personen waarmee je direct samen een team vormt.

Mocht je vragen hebben over hockeyen bij MHC Alliance dan kan je mij bereiken per mail via [email protected]

Met sportieve groet,
Carlijn van der Schoot-Zuure