Hockey & Trainingen

MO18-1 kampioen! Door doelpunt in laatste 30 seconden.

Nieuws afbeelding 9-6-2023
In de laatste wedstrijd op zaterdag 3 juni, 30 seconden voor het einde heeft MO18-1 het kampioenschap van de Super A poule veilig gesteld!

De beslissende wedstrijd
Via een mooie uitbraak werd uiteindelijk vlak voor tijd de verdiende 2-2 gelijkmaker gescoord. Een zucht van verlichting ging door het meegereisde publiek. Zij stonden op volgepakte tribunes al de gehele wedstrijd fanatiek het team naar het kampioenschap te schreeuwen.

Ondanks de twee ongelukkige tegendoelpunten, bleef het team er in geloven. De kopjes gingen niet hangen en onder het motto de aanhouder wint, werd de ene aanval na de andere aanval opgezet. Helaas voor de aanvallers had de keeper van de tegenstander MHC Rosmalen haar dag en voorkwam menig doelpunt. Maar uiteindelijk moest ze vlak voor tijd voor de zoveelste aanval toch het hoofd buigen.

De weg naar het kampioenschap
Nadat ze aan het begin van het seizoen helaas net de plaatsing voor landelijke competitie hadden gemist, ging het team vol enthousiasme van start met de Super A competitie. Dit resulteerde in goed spel en enkele verdiende overwinningen. In het verzorgde en controlerende tactische spel was duidelijk de hand van coach Charlie te zien. Al vrij snel stonden ze eerste in de poule en die plek hebben ze niet meer afgestaan. Tot aan de winterstop werd er niet meer verloren.

De 2e helft van het seizoen verliep helaas wat moeilijker. Ondanks dat ze na de winterstop goed uit de startblokken kwamen met enkele ruime overwinningen, werd het daarna wat minder. Enkele speelsters van het team kregen te maken met langdurige blessures. Andere speelden gedurende deze periode 2 wedstrijden in het weekend om Dames 1 in de 1e Klasse te houden. Echter door de constante aanmoedigingen en aanwijzingen van assistent Marnix werd voorkomen dat het spel te afwachtend en slordig werd.

Pas de een-na-laatste wedstrijd van het seizoen hebben ze weer eens met een voltallig team kunnen spelen. De opengevallen posities werden heel goed ingevuld door invallers uit M018-2, MO16-1 en MO16-2.

Super A finaledag op zaterdag 17 juni
Zaterdag, 17 juni, gaat M-018-1 naar de Super A finaledag op HC Barendrecht, Daar zullen ze met 7 andere teams gaan strijden om de eerste plaats van de Super A.
Er zijn nog enkele kaarten beschikbaar.

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook? Klik op de icoontje voor de nieuwsberichten en meer korte updates.
----

Wil je een indruk krijgen van wat er allemaal gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht? Oude nieuwsberichten kan je nalezen want staan allemaal nog op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.