Hockey & Trainingen

Bitjes & Nopjes: 'TOP'sport voor 5-jarigen

Nieuws afbeelding 3-8-2011

Voetbalvereniging RCH en hockeyvereniging MHC Alliance zijn van plan om een uniek sportprogramma voor kinderen van 5 jaar te gaan organiseren; Bitjes & Nopjes.

Wat is Bitjes & Nopjes

Bitjes & Nopjes is het leukste en meest stimulerende sport- en spelprogramma voor kinderen van 5 jaar oud. Onder begeleiding van professionele sportinstructeurs maken kinderen kennis met voetbal en hockey en leren zij op een verantwoorde manier de basisbeginselen van sport en bewegen.

De kinderen krijgen een mooi Bitjes & Nopjes T-shirt, na elke training limonade en aan het einde een echt certificaat!

De kenmerken van Bitjes & Nopjes zijn;

· Professionele begeleiding

· Maximaal 6 kinderen op 1 begeleider

· Ontwikkelt door vakleerkrachten bewegingsonderwijs en sportprofessionals

· Hockey en voetbal staan centraal

· Plezier en veiligheid staan voorop

Waarom Bitjes & Nopjes?
Mede door de digitale wereld waar we nu in leven wordt er minder buiten gespeeld dan vroeger. Daarbij komt dat jonge kinderen niet genoeg kansen krijgen om hun motorische basisvaardigheden te ontwikkelen.

Door op 5- jarige leeftijd op een positieve, uitdagende en leuke manier kennis te maken met voetbal en hockey fungeert Bitjes & Nopjes als springplank naar een sportieve toekomst.

Tijdens wekelijkse lessen wordt aan de basale sportvaardigheden gewerkt. De kinderen leren de verschillende bewegingen en technieken van voetbal en hockey door speelse oefenvormen die speciaal voor deze leeftijdsgroep zijn samengesteld.

Voordelen van Bitjes & Nopjes:

· Verbetert de bewegingsvaardigheden (rennen, springen, gooien, vangen, slaan, schoppen)

· Verbetert het zelfvertrouwen door te leren omgaan met winst, verlies, succes en tegenslag

· Ontwikkelt concentratie, focus en luistervaardigheden;

· Verbetert de hockey- en voetbalvaardigheid en kennis van beide sporten.

· Verbetert sociale vaardigheden zoals samenwerking, geduld, tolerantie en respect.

· Stimuleert initiatief, motivatie, durf en geduld.

Bitjes & Nopjes introduceert kinderen op een verantwoorde en speelse manier in de wereld van sport.

Planning seizoen 2011-2012
De planning is om van start te gaan in seizoen 2011-2012. De precieze datum is nog niet vastgesteld, maar waarschijnlijk medio oktober 2011. Het idee is om Bitjes & Nopjes in twee afzonderlijke blokken te geven van ongeveer tien weken. De lessen gaan wekelijks een uur duren. Wanneer de definitieve datum is vastgesteld wordt dat bekend gemaakt op de website van RCH en MHC Alliance.

Kosten
De kosten voor deelname aan een blok van 10 lessen zullen circa € 100 per kind bedragen. De definitieve hoogte zal medio september 2011 (voor definitieve inschrijving) bekend gemaakt worden.

Contact
Wil je op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen rondom Bitjes & Nopjes, geïnformeerd worden wanneer de inschrijving opent en de eerste Bitjes & Nopjes activiteit start? Of wil je meer informatie? Stuur dan een e-mail naar [email protected]