Zaalhockey

Zaal Heren 1 gepromoveerd naar de Topklasse!

Nieuws afbeelding 14-2-2011

Dit weekend heeft Alliance zaal Heren 1 zich weten te plaatsen voor de Topklasse zaalhockey seizoen 2011-2012. Via deze weg willen wij de spelers, coach en begeleiders van harte feliciteren met deze prestatie.   Jullie hebben er hard voor geknokt en daarmee de overwinning ook verdiend. Onderstaand een verslag van Sebastiaan van Nimwegen over de twee Play-Out wedstrijden, welke afgelopen zondag 13 februari te Amstelveen zijn gespeeld.

Nadat Heren 1 in de reguliere zaalhockey competitie op een verdiende 2e plaats was geĆ«indigd , was het afgelopen zondag tijd voor de play-outs.

Sterspeler Piotr Mazany, moest helaas ontbreken, terwijl Ties Hogestijn net op tijd hersteld was van een schouderblessure. Dan de wedstrijd zelf: bij winst was promotie een feit, terwijl bij verlies er een tweede wedstrijd op het programma stond.   Heren 1 moest eerst aantreden tegen HIC uit Amstelveen. Voor Alliance begon de wedstrijd uitstekend. Achterin zat het goed dicht, terwijl aanvallend voldoende kansen werden gecreĆ«erd. Echter, tot een doelpunt kwam het keer op keer niet. En zoals het tegeltje zegt: dan valt het doelpunt aan de andere kant. Niet 1 maar zelfs 3 maal in 5 minuten trof HIC het net van Alliance.   In plaats van het spel te domineren keek Alliance plots tegen een achterstand aan.   Snakkend naar de rust wist ons Heren 1 de schade beperkt te houden.   Na rust komt Alliance als herboren terug op het veld en binnen 8 minuten is de stand 2-3 en hangt de gelijkmaker in de lucht. Een plotselinge uitbraak maakt een eind aan de opmars van Heren 1 en HIC scoort de 4-2. Het wisselen van de keeper voor een extra veldspeler mag niet meer baten en heeft zelfs een averechts effect, 5-2 is   de eindstand.

Nu is er geen tijd om achterom te kijken, want binnen 20 minuten wacht Bennebroek Heren 1. Opnieuw betekent winst promotie. De wedstrijd start voor Heren 1 net zo voortvarend als tegen HIC, met dat verschil dat er nu wel gescoord werd. Met een 1-0 voorsprong en de 2-0 in het vooruitzicht lijkt het erop dat Alliance de situatie onder controle heeft. Een plotselinge gele kaart voor Thijmen Francken geeft Bennebroek een man meer en uit de strafcorner die volgt weten zij dan ook te scoren, 1-1 wat direct ook de ruststand is. Na rust komt Alliance als herboren (die rust doet ze altijd goed) terug op het veld. In plaats van gele kaarten voor ons en klagen op elkaar is het nu mond houden en hard werken. Een gefrustreerd Bennebroek pakt binnen korte tijd 3 maal geel, waarvan 2 maal voor dezelfde persoon: rood.   Tegen 4 man is het eenvoudig spelen en de 2-1 voorsprong die tegen 6 man werd gehaald, wordt in korte tijd uitgebreid naar 4-1. Zakelijk hockeyen de heren deze wedstrijd uit en scoren op de valreep nog 5-1.

Door deze winst is promotie naar de Topklasse een feit. Letterlijk zonder slag of stoot ging het niet, bebloede shirts en tanden eruit, maar het resultaat mag er wezen. Volgend jaar speelt Heren 1 in de poule met Bloemendaal, Pinoke, HBS en Qui Vive Heren 1. Dat beloven mooie wedstrijden te worden.

Nogmaals van harte proficiat! Nog even een jaartje wachten, maar dan mogen jullie weer laten zien dat jullie in de Topklasse thuis horen.

De zaalhockeycommissie