Hockey & Trainingen

MA1, MB1 en JC1 naar IDC en MB2 en MB3 naar Topklasse!

Nieuws afbeelding 19-10-2010 De voorcompetitie zit erop en dat betekent dat alle ABCD teams opnieuw worden ingedeeld.
Met 3 teams die IDC gaan spelen en de unieke situatie dat MB2 & MB3 Topklasse gaan spelen gaan we vast en zeker nog veel mooie zaterdagen beleven op de club.

Met maar 1 verlieswedstrijd en een gelijkspel heeft MA1 zich op de laatste dag van de voorcompetitie rechtstreeks geplaatst voor IDC. Een geweldige prestatie die uiteindelijk behaald werd door bij directe concurrent Hurley met 1-1 gelijk te spelen. Voor het eerst in 10 jaar gaat de A1 weer een seizoen tegemoet met mooie tegenstanders als Gooische, Leiden, Huizen en Almere! Dames en Sebastiaan; Gefeliciteerd met het behalen van dit unieke resultaat.
Ook MB1 gaat IDC spelen. Er werd geen wedstrijd verloren en de dames kregen zelfs geen enkel doelpunt tegen in de voorcompetitie, maar helaas was dit net niet voldoende om Landelijk te halen. Al met al hebben ze het super goed gedaan en laten ze gerenommeerde ploegen als Bloemendaal en Amsterdam MB1 achter zich. Dames en Jeroen, ook jullie gefeliciteerd en maak er een mooi seizoen van.
Ondanks dat ze in een zware poule zaten is het JC1 ook gelukt om IDC te halen. Van Amsterdam werd gewonnen en van Bloemendaal nipt verloren waardoor ze derde zijn geworden en zich de rest van het seizoen mogen laten zien tegen “grote” clubs als Rotterdam en HCKZ. Mannen en Piotr, ook jullie gefeliciteerd!

MB2, MB3 en MC1 moesten afgelopen zaterdag nog beslissingswedstrijden spelen. En wat een spannende dag werd dit! Spannender kon bijna niet. Zowel onze meiden van de B2 als de B3 hebben de Topklasse gehaald. In een drieluik met Hurley MB2 moesten deze teams strijden om 2 plekken. MB2 won in 2 mega spannende wedstrijden van MB3 (Golden goal in de verlenging) en van Hurley B2 en waren daardoor al direct door. MB3 moest nog een laatste belangrijke wedstrijd spelen tegen Hurley. Alleen de winnaar ging door en in de zinderende “finale” werd er met 1-0 gewonnen waardoor er voor het eerst in de geschiedenis een B2 en B3 team uit zullen komen in de Topklasse. Deze teams gaan het nu opnemen tegen onder andere Bloemendaal en Amsterdam MB1.
Grote (top) klasse dames en coaches, gefeliciteerd! Nogmaals onze speciale felicitaties voor de dames van de B3 en hun coach Marten Janse. Als enige B3 team (geen selectie) in de voorcompetitie 1e worden in de poule met allemaal B2 teams, om vervolgens onder grote druk de Topklasse te halen, respect!

De meiden van de C1 moesten met Qui-Vive C1 uitmaken wie van de twee IDC zou gaan spelen en wie Topklasse. De dames hebben het super goed gedaan, waren een groot deel van de wedstrijd ook beter maar toch lukte het Qui-Vive om er een verlenging uit te slepen. De verlenging was super spannend en werd in een heel hoog tempo gespeeld. Qui-Vive was beter maar er werd niet meer gescoord waardoor strafballen de beslissing moesten brengen. Helaas is het ze niet gelukt om te winnen. Jammer genoeg was Qui-Vive net even sterker daarin. Meiden, goed gewerkt, jullie hebben alles gegeven. Dan maar kampioen worden in de Top klasse!
We danken onze scheidsrechters voor het leiden van de wedstrijden en alle supporters die onze teams zaterdag hebben gesteund.

Behalve bovenstaande teams hebben ook MC2 en MC3 een mooie prestatie geleverd in de voorcompetitie. Zij gaan beiden Subtopklasse spelen. Net als MB2 en MB3 hebben we dus nog een Alliance onderonsje in de Topklasse.
Eerste in hun poule zijn ook geworden JC4, JD2, MB9 en MB10. Gefeliciteerd allemaal en succes in de competitie.