Bestuurstafel

KERSTGROET VAN HET BESTUUR

Nieuws afbeelding 25-12-2009 De eerste helft van het seizoen zit er weer op. Sinterklaas is terug naar Spanje en dus is de Kerstman in aantocht. De rust keert weer terug op de velden (maar niet in de zaal!). Pas op 3 januari worden de sticks en de ingevette hockeyschoenen (wie doet dat nog?) weer tevoorschijn gehaald.

Kerstmis. Grootse maaltijden, volle wijnen, porcelein en kristal. Ik hoop dat u er ruimschoots de tijd voor neemt.  Zelf gebruik ik Kerstmis (ook) om even helemaal tot rust te komen. Dat boek te lezen dat er al een tijdje lag en waaraan je niets hebt voor je carriere. Het nieuwe spel te spelen dat de kinderen net hebben gehad van Sinterklaas. De dingen doen waaraan je zo vaak niet toe komt. Daarnaast ook een periode van even terugkijken, rustig overdenken en weer nieuwe plannen maken. En om vriendschappen te hernieuwen, verre familieleden te bezoeken, een oude schuld in te lossen.

U merkt het, we zijn een beetje op de moraliserende toer. Dat doen we ook iets meer dan vroeger op Alliance. Zo hebben we huisregels geïntroduceerd, en zijn een Sport Sportief campagne gestart. We spreken mensen aan om achter de hekken te staan, en moedigen ouders aan het coachen over te laten aan de coaches. Gelukkig vallen die inspanningen goed bij u. Ik weet dat iedereen zich realiseert dat we hockey vooral leuk moeten houden en dat we dat zelf in de hand hebben. Want: hockey dat zijn wij, zullen we maar zeggen.

Elk jaar hoop ik vurig op een witte kerst. En hoop ik vurig dat de sneeuw weer weg is voor het Oliebollentoernooi. Want dat wordt gespeeld op 3 januari, ijs en weder dienende. Daarna is de nieuwjaarsreceptie met nog veel meer oliebollen.

Ik wens, namens het bestuur, alle Alliancers en hun familieleden een gaaf, vet, gezegend en vrolijk Kerstfeest. Laat de sneeuw nu maar komen!

Erik Jan Verhulst