Bestuurstafel

Update nieuw Kunstgrasveld

Nieuws afbeelding 11-12-2009 Even een korte update over het nieuwe kunstgrasveld. Achter de schermen wordt er hard nagedacht en gewerkt aan de realisatie van een nieuw kunstgrasveld. Het veld zal, als alles goed gaat, komen te liggen naast ons clubhuis op het aangrenzende veld van onze buren, de voetbal vereniging RCH.  Alle voorzitters van het sportpark hebben een jaar geleden een overkoepelend plan ingediend voor het sportpark bij de Gemeente. Deze aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen. Na het 'draaien' van het honkbalveld bij RCH Pinguins en het realiseren van een kunstgrasvoetbalveld bij Heemstede/VEW is nu Alliance aan de beurt. Voor een nieuw veld is inmiddels geld gereserveerd in de gemeentebegroting. In februari verwachten wij een definitieve beslissing door de Gemeenteraad. Er wordt daarnaast op gemeenteniveau ook nog druk gewerkt aan een passende compensatie voor de voetbalvereniging RCH. Alles gaat dus in goed overleg met de andere verenigingen en de Gemeente. Gisteravond is er een informatiebijeenkomst gehouden voor de directe omwonenden van Alliance. Alliance wil namelijk ook een goede buur zijn.

Alles overziende hoopt en verwacht het Bestuur dat wij per augustus/september 2010 de beschikking zullen hebben over een nieuw kunstgrasveld. Daarvoor moet natuurlijk nog wel heel veel gebeuren: definitieve tekeningen, vergunningen en niet te vergeten de financiering. Ook moet er worden beslist welk type veld zal worden aangelegd: zand, semi water of water.

Schrijft u alvast een belangrijke datum in uw agenda: 2 februari. Dan wordt de volgende Algemene Leden Vergadering gehouden, met name over het nieuwe kunstgrasveld. Details volgen later op de website en via de mail.

Alles bij elkaar een spannende periode. Ik wens de kunstgrascommissie onder leiding van Philip Becker veel succes met de realisatie van de plannen!

Erik Jan Verhulst