27 september clinic in Amsterdam voor kinderen met diabetes

Nieuws afbeelding 13-9-2023
De Bas van de Goor Foundation organiseert allerlei activiteiten en evenementen voor kinderen met diabetes type 1 en bieden deze gratis aan. Op woensdagmiddag 27 september wordt een sportmiddag in Amsterdam georganiseerd met drie verschillende clinics waaronder hockey. Daarnaast zal er een informatiebijeenkomst zijn met tips & tricks over sporten met diabetes.

Alliance steunt dit initiatief door het onder de aandacht van haar leden te brengen. We weten uit ervaring dat kinderen met diabetes met veel plezier hockey kunnen spelen en moedigen initiatieven als deze daarom aan.

Meer informatie over deze clinic kan je vinden op:

De foundation is opgericht door oud-top volleyballer Bas van de Goor, die na het winnen van de Gouden Medaille met het Nederlands team op de Olympische Spelen van 1996 werd gediagnosticeerd met diabetes. Sindsdien wil hij aan mensen laten zien dat, ondanks dat je diabetes hebt nog steeds fysiek alles kan doen, dat nog steeds alles mogelijk is. Hij wil graag de kinderen met diabetes type 1 grenzen laten verleggen en de kinderen laten ervaren dat ze meer aankunnen dan ze vaak denken. Daarnaast wil hij de kinderen ook laten zien en voelen dat ze er niet alleen voor staan.

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes?
Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook?
Klik op de icoontjes voor de nieuwsberichten en meer korte updates.

Wil je een indruk krijgen van wat er gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht?
Oude nieuwsberichten kan je nalezen op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.