Arbitrage

Arbitrage afspraken 2023-2024 en 12 sept. Infoavond scheidsrechters op Alliance

Nieuws afbeelding 9-9-2023
Arbitrage afspraken
Dit jaar geen nieuwe spelregels (want seizoen voor de olympische spelen).

Wel brengt de KNHB, afdeling spelregels de volgende thema's onder de aandacht:
  • Meer aandacht voor sportief gedrag
  • Uitvoering strafcorner
  • Wat mag bij een hoge bal
  • Management & communicatie
Ben je speler, scheidsrechter, coach of sta je als publiek langs de lijn? Goed om te weten wat de spelregels zijn. De nieuwe interpretatie afspraken kunnen nagelezen worden op de KNHB site:
In de downloads staat toegelicht hoe om te gaan met bepaalde spelsituaties zoals geen 5 meter afstand bij vrije slagen.

Info avond Alliance
Tijdens de opfrisavond voor scheidsrechters a.s. dinsdag 12 september om 20.00 in het clubhuis zullen we hier ook aandacht aangeven. Dan kan je uiteraard ook vragen stellen over bepaalde spelsituaties of interpretatie van de regels.

Video met uitleg over de thema's

Bekijk alvast de video van de KNHB over de hierboven genoemde thema's.

Met sportieve groet,
Arbitragecommissie Alliance

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes?
Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook?
Klik op de icoontjes voor de nieuwsberichten en meer korte updates.

Wil je een indruk krijgen van wat er gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht?
Oude nieuwsberichten kan je nalezen op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.