Bar & Clubhuis

Zonnepanelen op het dak en meer duurzaamheidsinitiatieven

Nieuws afbeelding 21-7-2023
Zonnepanelen op het dak

Eind juni is gestart met de uitvoering van het project, waarbij er in een periode van ruim 2 weken 179 panelen (met 71,6kwp totale capaciteit) worden geïnstalleerd op het dak van het clubhuis. Deze zonnepanelen installatie is er op gericht dat Alliance het huidige stroomverbruik van het clubhuis en dat van extra duurzaamheidsinvesteringen (we overwegen oa. ook een warmtepomp en elektrische boiler) met eigen zonnepanelen kan opwekken.

De combinatie van de schaalgrootte van het project, een gebalanceerd technisch ontwerp en snelle uitvoering (ivm salderingsregeling) maakt dat Alliance de investering snel zal terugverdienen en er voor de lange termijn een besparing wordt gerealiseerd dat jaarlijks zichtbaar zal zijn in de begroting.

De zonnepanelen zijn geplaatst door VanDyck Solar, vanaf heden ook sponsor van onze club. Heb je zelf interesse in zonnepanelen? Je kunt eenvoudig in contact komen, kies maar:

Wil je meer informatie over het project? Stuur een mail naar [email protected].

Duurzaamheidsinitiatieven
Duurzaamheid is goed, duurzaamheid is nodig. Duurzaamheid moet je gewoon doen. Ja allemaal waar natuurlijk, maar HOE dan? Hoe verduurzaam je een hockeyclub?

Nou, zo dus:
  • we scheiden ons afval veel beter;
  • onze jeugd doet al vier jaar mee met de nationale en internationale opruimdagen;
  • we hebben onze mascotte Alli de alligator om ons te helpen iedereen enthousiast te maken voor duurzaamheid (Alli gaat voor groen!).
  • we hebben ons terrein prachtig vergroend door het planten van bomen en struiken die ieder jaar blijven groeien;
  • de energieslurpers in de keuken zijn vervangen door superzuinige alternatieven;
  • er zijn begin juli zonnepanelen geplaatst;
  • de veldverlichting wordt vervangen door energiezuinige LED verlichting.

Zijn we er dan? Nee hoor, er is nog genoeg te doen. En daar gaan wij ook met veel (groene) energie mee aan de slag. Heb je zelf goede ideeën waarmee we onze club nog groener en duurzamer kunnen maken? Dan horen wij dat graag! Stuur een mailtje naar [email protected] en we nemen contact met je op.

Met duurzame groet,
David, Jasper, Sebastiaan, Geert en Jan Marten

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes?
Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook?
Klik op de icoontjes voor de nieuwsberichten en meer korte updates.

Wil je een indruk krijgen van wat er gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht?
Oude nieuwsberichten kan je nalezen op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.