Hockey & Trainingen

Meetrainen met selectie- en opleidingsteams Junioren

Nieuws afbeelding 5-5-2023
Beste leden,

Na de meivakantie starten we weer met het zgn. meetrainen voor de jongens en meisjes tophockeyteams. Het meetrainen is onderdeel van het Selectiebeleid tophockey junioren 2023-2024 (link). Door de - in potentie geschikte – spelers mee te laten trainen met hogere teams krijgen we een goed beeld van waar desbetreffende spelers op dit moment staan ten opzichte van andere spelers. Deze inzichten nemen we mee bij het maken van de selecties voor seizoen 2023-2024.

Het meetrainen kan plaatsvinden in de volgende ‘vormen’:
  • binnen de categorie, bijvoorbeeld 014-2 > 014-1;
  • categorie overstijgend, bijvoorbeeld 014-1 > 016-1/O16-2;
  • spelers van buitenaf.

Uitgangspunten meetrainen:
  • de Technische Manager (TM) bepaalt uiteindelijk welke spelers in aanmerking komen;
  • spelers die meetrainen houden zich aan de regels en waarden van het team waar ze meetrainen;
  • er wordt zoveel als mogelijk rekening gehouden met de dagen en tijden waarop een speler op dit moment actief is op de club;
  • school gaat altijd voor, meetrainen mag niet ten koste gaan van de kwaliteit en aandacht op school;
  • we proberen om spelers/speelsters minimaal in tweetallen vanuit eigen team mee te laten trainen;
  • er zijn twee tot drie momenten per individu tot einde seizoen;
  • wanneer spelers niet worden uitgenodigd voor het meetrainen betekent dit niet dat zij geen kans maken op een plaats in een Tophockey team in het komende seizoen.
  • meetrainen met een hoger team is geen garantie dat een speler volgend seizoen voor dat team wordt geselecteerd.

Wij wensen alle spelers veel hockeyplezier. Als je vragen over het meetrainen hebt, lees svp eerst het selectiebeleid document. Als daar niet de gezochte informatie in staat, kan je natuurlijk altijd contact met ons opnemen.

Groetjes van Wouter Mijnsbergen / Arjan Duijff,
TM Tophockey Jongens / TM Tophockey Meisjes

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook? Klik op de icoontje voor de nieuwsberichten en meer korte updates.
----

Wil je een indruk krijgen van wat er allemaal gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht? Oude nieuwsberichten kan je nalezen want staan allemaal nog op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.