Arbitrage

16 mei cursusavond ouderscheidsrechters

Nieuws afbeelding 14-4-2023
Op dinsdag 16 mei zorgt de arbitragecommissie ervoor dat je in één avond thuis bent in de spelregels van hockey voor elftallen. Na het bijwonen van deze cursusavond haal je zonder problemen je scheidsrechterskaart en kun je komend seizoen stressvrij de wedstrijden van jouw kind fluiten.

Meld je voor deze avond aan bij Onno Bosch via [email protected].

Waarom is dit een informatieve én belangrijke avond?
Fluiten is heel leuk om te doen en we hebben jouw hulp als ouder hard nodig om de wedstrijden goed te laten verlopen. Een goed scheids komt de wedstrijd ten goede! Om wedstrijden van elftallen op een volledig veld te mogen fluiten, moet je de spelregels beheersen en een scheidsrechterskaart halen. Alliance wil deze stap makkelijk voor je maken door deze cursusavond aan te bieden.

In één avond maken we je wegwijs in de spelregels en geven we je tips hoe je op te stellen op het veld om daarmee te zorgen voor een aangename en sportieve wedstrijd. Heb je geen fluit- of speelervaring dan is dit dé manier om te beginnen. Hoe eerder je begint met fluiten, hoe makkelijker het is.

Tijdens de cursusavond kunnen we je ook informeren over het scheidsrechterexamen en hoe hiervoor in te schrijven.

Scheidsrechterskaart halen
Na de cursusavond kan je op je gemak het online KNHB examen clubscheidsrechter afleggen. Heb je eenmaal 'je kaart', dan word je komend jaar in overleg met de manager van het team twee à drie keer per seizoen ingedeeld om wedstrijden van je eigen kind te fluiten.

Wil je alleen de e-learning volgen en daarna online het examen clubscheidsrechter doen, meld je dan aan via [email protected]. Je krijgt toegang tot de e-learning van de KNHB waar je in ongeveer 5 kwartier wordt klaargestoomd voor het examen.

Het examen
Het examen bestaat uit dertig vragen en duurt ongeveer twintig minuten. Afgelopen september slaagde 99% van de deelnemers voor dit examen.

Mocht je vragen hebben, aarzel dan niet om contact via [email protected].

Met sportieve groet
Onno Bosch
Arbitrage commissie Opleidingen

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.

Volg je Alliance al op Instagram en Facebook? Klik op de icoontje voor de nieuwsberichten en meer korte updates.
----

Wil je een indruk krijgen van wat er allemaal gebeurd is op de club of zoek je een specifiek bericht? Oude nieuwsberichten kan je nalezen want staan allemaal nog op de website. Klik hier (link) voor het archiefoverzicht.