Hockey & Trainingen

Update SCHC-ALLI: 3-2 .....Meisjes O14-1 speelt de halve finale van het NK Zaalhockey 2023!

Nieuws afbeelding 2-2-2023
Op de foto vlnr: Arjan, Julian, Puck, Félice, Suus, Sophie, Annick, Nora, Féline, Lotte en Mazarine.

Update 4 feb: Helaas was SCHC te sterk en na een spannende wedstrijd en strijd tot de laatste seconde was de stand 3-2 in het nadeel van MO14-1. Knap gespeeld door onze meiden!
Een paar shots van de livestream:

De voorronde is gewonnen! En dat betekent dat aanstaande zaterdag MO14-1 de halve finale speelt tegen SCHC en dit belooft een ontzettend spannende wedstrijd te worden! Het is nu al een bijzondere prestatie om bij de beste vier teams van Nederland te horen. Ze gaan er alles aan doen om in de finale te staan die op zondag 5 februari wordt gespeeld. Kom jij ze ook aanmoedigen?!

De halve finale van Alliance is zaterdag om 10.30 in Sportcampus Zuiderpark Den Haag.

Klik hier voor een mooie promovideo van de KNHB Zaalhockey NK Jeugd 2023 op instagram.

Zie voor alle info over het NK Zaalhockey Jeugd O14 met uitleg over gratis toegang, , bereikbaarheid, livestreams en programma:
Bij het Zuiderpark in Den Haag is de handhaving erg actief, dus de KNHB geeft het advies om de informatie te lezen en te parkeren daar waar het kan en mag.

Terugblik naar de voorronde / kwalificatie
Afgelopen zaterdag heeft MO14-1 de eerste wedstrijden van het NK Zaalhockey gespeeld in Arnhem. Deze waren in een poulevorm tegen Apeldoorn, Fletiomare en Den Bosch onder leiding van Julian de Witte en Arjan Duijff. De eerste wedstrijd tegen Apeldoorn werd met 5-3 gewonnen terwijl de concurrentie gelijk speelde. De tweede wedstrijd tegen Fletiomare werd helaas met 2-1 verloren waardoor het erg spannend werd. De laatste wedstrijd was dus beslissend en Alliance moest deze winnen en Fletiomare moest punten verspelen. Tijdens een spannende wedstrijd tegen Den Bosch wist Alliance 3-0 voor te komen. Den Bosch besloot de keeper er uit te halen en hier maakt Alliance gretig gebruik van. Einstand: 6-0.
Tijdens de tweede helft sijpelde er al wat enthousiaste geluiden van de tribune. De reden: Fletiomare stond achter! Uiteindelijk verloor Fletiomare die wedstrijd waardoor Alliance eerste werd in de poule en zich plaatste voor de halve finale op zaterdag 4 februari in Den Haag!

Meiden, heel veel succes aankomend weekend!

Namens jullie trotse managers Anne-Maro, Claire en Alice en TM Tophockey Arjan,

Julian de Witte
Coach Meisjes O14-1

Heb je vragen/opmerkingen of interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Stuur ze naar [email protected]. Mail ons. Wij zijn je dankbaar.