Hockey & Trainingen

Nieuws over Junioren en Jongste Jeugd

Nieuws afbeelding 10-9-2022
Een nieuw seizoen is weer van start gegaan! De trainingen zijn begonnen en iedereen heeft zin in een mooi seizoen. Afgelopen zaterdag was er voor elk team een oefenwedstrijd georganiseerd. Het doel hiervan is om in de nieuwe teamsamenstelling al een keer te spelen (en te coachen) voordat de competitie begint op zaterdag 10 september.

Dit seizoen zijn er vanuit de KNHB een aantal veranderingen doorgevoerd. De namen van alle categorieën zijn gewijzigd. Voor meer achtergrondinformatie lees dit bericht (link) en er zijn nieuwe KNHB spelregels voor de O8 (link) en O9 (link).

Elk seizoen starten er nieuwe trainers bij Alliance, zo ook dit jaar. Dat zijn leden van Alliance en we hebben een aantal trainers die medewerker ‘van buiten de vereniging’ zijn. We willen daar later in het seizoen meer over communiceren. We wensen onze trainers veel succes en plezier op de velden met het geven van trainingen.

Een van de nieuwe trainers is Julian de Witte. Naast trainer/coach is Julian Technisch Manager (TM) Jongste Jeugd als opvolger van Daniël. Een korte introductie van hemzelf: "Beste Alliance! Per 1 augustus ben ik bij Alliance de TM JJ. Een mooie uitdaging die ik met veel enthousiasme ben aangegaan! Ik ben 28 jaar en woonachtig in Bloemendaal. Ik heb 6 jaar ervaring met de rol als coördinator / Technisch Manager van de jongste jeugd en ongeveer 10 jaar ervaring als coach van diverse topteams in de jeugd waaronder ook op Landelijk niveau. Ik heb voordat ik bij Alliance kwam, op HC Haarlem en AMHC Rood-Wit gewerkt. Voor Haarlem Dames 1 (1e Klasse) ben ik nu ook de coach. Op Alliance geeft ik, naast mijn TM werkzaamheden, aan zo’n 10 teams training en ben ik de coach van Meisjes O14-01”

Milou Schoone is onze vaste kracht als Technisch Manager Junioren. Om het seizoen goed van start te laten gaan, hebben Milou en Julian in september voor een aantal categorieën coachavonden georganiseerd op:
  • wo 14/9 voor O8/O9
  • wo 14/9 voor O10
  • wo 19/9 voor O12 / O14
Heb je het gemist en je hebt nog vragen, neem svp contact op met Milou of Julian. We hebben veel zin in het hockeyseizoen en zien je graag op of langs de velden van Alliance!

Met sportieve groet,
Daniëlle Möring - Riegen
Bestuurslid Breedtehockey

Heb je interessante nieuwtjes, weetjes, leuke foto's of verzoekjes? Mail het naar [email protected].