Zaalhockey

ZaalJB1 kampioen!

Nieuws afbeelding 14-2-2019
In een zinderende slotdag, waarin de top drie van de poule tegen elkaar speelde is het Alliance JB1 gelukt om kampioen te worden.
Alliance begon met een comfortabele vier punten voorsprong ten opzichte van de nummer twee, Xenios JB1. Zoals te verwachten viel kreeg de JB1 het kampioenschap echter bepaald niet cadeau. De eerste wedstrijd was tegen de nummer drie in de poule, Athena JB1. Bij winst zou het kampioenschap een feit zijn. Athena speelde fel en vol passie, terwijl het spel van Alliance door de spanning nerveus en minder gestructureerd dan normaal oogde. Het werd een wat chaotische wedstrijd vol spanning en emotie, met onder meer afgekeurde doelpunten aan beide kanten. In het slotakkoord wist Alliance het kampioenschap definitief veilig te stellen door een bizar doelpunt. Een schot op doel binnen de cirkel ging via de stick van een verdediger omhoog, waarna de bal via het lichaam van de scheidsrechter van Athena over de doellijn ging. De scheidsen wezen na overleg het doelpunt terecht toe. Met een 4-2 stand konden de jongens de laatste minuutjes over de streep trekken en samen met coach Laurens Bosch het kampioenschap vieren.