Zaalhockey

Alliance Jongens Zaal C3 haalt verwoestend uit!

Nieuws afbeelding 28-1-2019

Voor een normaal team zouden de voortekenen niet gunstig zijn: tegen de nummer 1 van de poule; geen zaaltraining gehad (en de buitentraining door vorst afgelast); vaste sterkeeper Julius welwillend uitgeleend aan JC2... Een normaal team zou er wellicht van tevoren al moedeloos van worden! Maar niet JC3! Zaterdagochtend 9:15, Amsterdam. 11 spelers en invalkeeper Kees. Scherp. Gefocust. De hoofden leeg. Het verleden telt niet, de toekomst bestaat nog niet, het gaat om het NU! En in het NU wordt nummer 1 van de poule AthenA JC2 vanaf de eerste seconde onder druk gezet.

De Alliance verdediging is een solide vesting waar AthenA-aanvallen vruchteloos in vastlopen. Keeper Kees heerst en dirigeert. De Alliance aanval is een krankzinnig ballet van energie, dat keer op keer messcherp door de AthenA verdediging snijdt. Opkomende AthenA middenvelders worden rücksichtlos kaltgestellt. Moedeloos ervaart AthenA hoe een ontketend Alliance een maatje te groot is. Aan het eind van de eerste 5 minuten verschijnt een bange hoop in de ogen van de tegenstander: zal de wissel bij Alliance dadelijk een zwakkere tegenstander opleveren? Die hoop blijkt ijdel! De Alliance machine dendert gewoon krachtig verder. De Alliance jongens spelen met overgave en fysiek – hebben ze uren in het krachthonk doorgebracht? Akkoord, er zijn speldenprikjes van AthenA, ze naderen tot een doelpunt verschil, maar uiteindelijk wordt de zaak gedisciplineerd en efficiënt opgelost op 5-3.

Volgende tegenstander Westerpark JC2 is gewaarschuwd, zou je verwachten. En warempel, met een dynamisch aanvalstrio lijken ze het de verdediging van Alliance even moeilijk te maken. Maar vrijwel onmiddellijk herpakt Alliance zich, schakelt, en dat lijkt nauwelijks mogelijk, door naar een nóg hoger niveau van discipline waarbij de Alliance spelers elkaar voortdurend rugdekking geven, gaten dichtlopen, messcherpe steekpasses geven, de bal subtiel en effectief laten kaatsen tegen de balken en met speelse frivoliteit uitlopen naar 1-0, 2-0, 3-0, … Lonkt overdreven gallery play? Nee! Tot de laatste minuut spelen de Alliance mannen met volle overgave op het scherpst van de snede. Weliswaar worden ballen op de paal geslagen en een strafcorner van Westerpark op miraculeuze wijze met een stick uit de lucht geplukt, uiteindelijk loopt Alliance door naar 5-0, de toeschouwers naar adem happend achterlatend. Zij hebben zaalhockey gezien zoals het gespeeld moet worden!

Bo Kuijper

28-1-2019 @ 11:00:56 |Wauw!

Justus Buijs

28-1-2019 @ 11:17:14 |Het kon niet mooier beschreven worden 👍

Bart van Vuren

28-1-2019 @ 11:18:23 |Dat ik hier bij mocht zijn! Goed gedaan mannen

Wendy Franken-Nunnink

28-1-2019 @ 13:00:33 |Wauw! En ik was hier live bij. Super verslag. Dit team is een top team, niet alleen sterk maar ook super leuk met elkaar.

Eveline Engler-huijboom

29-1-2019 @ 14:30:07 |Super! Mooi beschreven. En...achter elk sterk team staan een paar sterke coaches he!