Hockey & Trainingen

Wedstrijdverslag Rood-Wit H1 - Alliance H1 : 1-3

Nieuws afbeelding 3-10-2018

Het werd tijd dat we weer de volle punten op zondag haalden. Dit keer kregen we de kans om dit te doen tegen Rood-Wit niet ver van huis.

Met een fijn sfeertje en een hoop publiek begonnen we gedreven aan de wedstrijd. De energie was ten opzichte van afgelopen twee weken vele hoger en dit resulteerde dan ook in de 0-1 door Tobias Neuteboom. Na een leuk balletje van teamgenoot Bob wist Tobias de bal vanaf de kopcirkel de goal in te schieten.
Dit was ook de stand in de rust.

Niet veel later wist Rood-Wit helaas na een strafcorner de 1-1 binnen te tikken. Ondanks dat Rood-Wit beter samenspeelde en veel meer kansen kreeg via strafcorners wisten ze niet de 2-1 te maken. Tim Robertus deed dit voor ons gelukkig wel na een rebound die niet goed werd weggewerkt door de keeper van Rood-Wit na een backhand van Bart. We lieten Rood-Wit keurig buiten onze cirkel om zo zo min mogelijk kansen tegen te forceren.
Met nog maar vijf minuten te gaan en de winst al bijna binnen was wist Bart via een counter de bal perfect op het stickje van Nanno te krijgen die zo vrij als een vogel stond. Hij tipte de bal zeer fraai in de lange hoek en wist zo de stand naar 1-3 te verhogen.

We hoefden niet veel langer door te spelen voor het laatste fluitsignaal. 3 punten hebben we nu weer eindelijk binnen en we hopen dit natuurlijk zo door te zetten. We staan nu met 7 punten gedeeltelijk tweede samen met onder andere de Rood-Wittenaren zelf. A.s. donderdag reizen we af naar Hoofddorp om zo een oefenpot tegen de Reigers te spelen. Zondag staat thuis het welbekende Shinty op het programma. Tot dan🤟🏼