Hockey & Trainingen

HC Alphen D1 - Alliance D1 : 1-3

Nieuws afbeelding 19-9-2018
Zondag was het tijd voor de uitwedstrijd tegen Alphen. Na de wedstrijd tegen HBS wilden we de goede lijn doorzetten, de eerste helft lukte dat alleen niet echt. We deden niet helemaal wat we hadden afgesproken en het kon wel een stuk feller. Wel kwamen we op voorsprong, Suus Bijl scoorde na tien minuten met een mooie cornervariatie met Pien. Alphen kwam alleen niet veel later op gelijke hoogte.
Na goede woorden in de rust van de coaches en speelsters kwamen we met een veel betere energie buiten. We konden elkaar beter vinden en het liep een stuk lekkerder. Dit resulteerde in twee snelle goals. Na 2 minuten spelen nam Bo snel een vrije slag, Pien ontving de bal in de cirkel en jaagde de bal met haar backhand in het dak: 2-1. Vijf minuten later was het Bo zelf die scoorde met een rebound. De rest van de wedstrijd hadden we in handen en we eindigden dus met een 3-1 overwinning. Nadat we ons dus goed hadden herpakt in de tweede helft zijn de eerste drie punten in de overgangsklasse binnen!

De lokale omroep van Alphen was ook aanwezig, samenvatting van de wedstrijd is te zien viahttps://www.youtube.com/watch?v=2Kaib4iwqrc

We hopen jullie allemaal zondag weer langs de lijn te zien, we spelen dan 12.45 thuis tegen Fletiomare. Maar voor die wedstrijd, waarin we weer gaan voor drie punten, spelen we donderdag tegen de Terriƫrs. Die wedstrijd moeten we winnen om door te gaan in de Gold Cup, dus ook dan kunnen we alle support goed gebruiken! 20.30 spelen we op Alliance, tot dan!