Hockey & Trainingen

Debutanten JD6 gaan meteen volle bak!

Nieuws afbeelding 9-9-2018

Afgelopen zaterdag speelde JD6 de eerste (oefen-)wedstrijd van dit seizoen, uit bij de altijd lastige Kraaien in Wijdewormer.

Bijzonder was dat er maar liefst vijf jongens hun hockeydebuut maakten: Sybren, Wessel, Luuk-Jan, Tijn en Mees speelden hun eerste wedstrijd ooit. Stuk voor stuk stonden ze stevig hun mannetje, vergelijkbaar met het debuut van Frenkie de Jong in Oranje twee dagen eerder. Wessel debuteerde zelfs dubbel, ook als keeper, en deed dat zo overtuigend dat de tegenstander vroeg waar we zo’n sterke vaste keep vandaan hadden gehaald.

Ook de andere jongens zetten zich volledig in en leverden een topprestatie: Yuup en Quinten hielden de poort achterin dicht, Douwe, Storm en Tobias heersten op het middenveld en Luke toonde aan dat hij zijn neus voor de goal na twee jaar afwezigheid bij Alliance nog lang niet heeft verloren. Tibbe, Laurens en Philip konden er helaas niet bij zijn, maar we zien uit naar hun komst volgende week.

Als iedereen zich inzet, de jongens zich al meteen een team tonen en je dan aan het eind ook nog met een 2-4 overwinning van het veld stapt, is er duidelijk sprake van een zeer overtuigend debuut!

Op de bijgaande foto oefenden we de opstelling in de kleedkamer.

Jan Willem Muller en Wilm Geurts, de trotse coaches

Tibbe Sinnige

10-9-2018 @ 15:53:31 |Kijk wat een teamspirit en superstart!