Hockey & Trainingen

Wedstrijdverslag Athena Dames 1 - Alliance Dames 1

Nieuws afbeelding 30-4-2018
Waar waren we gebleven? Oh ja, "SPANNEND SPANNEND SPANNEND”. Zoals het einde van de competitie voor ons verloopt, maar ook zoals de wedstrijd van gisteren was. Om half een werden we verwacht op Athena, de nummer 5 uit de poule. Voor Athena was deze wedstrijd alles of niets, dus beide ploegen speelden om iets heel belangrijks: wie maakt er kans om te promoveren?

Ondanks het droevige, vooral niet lente, weer, hadden we volle energie, en zelfs een beetje zenuwen, voor deze pot. Gelukkig stonden er weer trouwe supporters langs de lijn. Dat vulde de tribune bij Athena wat op. En daar gingen we… We startten super fel en waren scherp. De eerste helft van de eerste helft stonden we grotendeels rondom de cirkel van Athena te hockeyen. En we beloonden onszelf, want na vijftien minuten spelen, opende Bets de score. Via de achterlijn versnelde Iris de cirkel binnen en, zoals altijd, vond Bets de ruimte om de bal aan te nemen buiten het bereik van de verdediger. De speelster van Athena was volledig weg en Bets pushte soepel de bal in de linker bovenhoek van het goal. 0-1! Heerlijk! Dat gaf ons een stoot vertrouwen, we hadden grip op de wedstrijd. Maar voordat we het wisten, begon die grip langzaam weg te slippen. Waar we de eerste helft van de eerste helft veel om de cirkel van Athena bewogen, begon Athena steeds meer op te dagen op onze helft van het veld. De stress schoot er een beetje in en we vergaten rustig en geduldig te hockeyen. Dit leverde Athena een strafcorner op. Raak, 1-1. De spanning was terug en de laatste tien minuten van de eerste helft vochten we tegen nog een tegendoelpunt. De rust kwam dus als geroepen.

Onder het afdakje van de tribune bespraken we wat beter moest en waarom het opeens hectisch was. Gelukkig konden we dit zelf constateren, waardoor we vol gas de tweede helft in gingen. We waren echter aan elkaar gewaagd, want geen van de twee ploegen had de overhand. Wellicht kwam het bij ons door de zenuwen. De toeschouwers in de dug-out en speelsters, die even daar tot rust kwamen, konden in ieder geval moeilijk stil zitten en hadden geen nagels meer over na de wedstrijd. Tien minuten voor tijd besloot Athena hun keepster te wisselen voor een extra speelster in het veld. Voor ons belangrijk om gewoon ons eigen ding te blijven doen. Na twee minuten tegen elf veldspeelsters te hockeyen, haalden we een strafcorner. Zonder echte keepster in het doel wist Suus wat haar te doen stond. De bal vloog hard in het net. Even leek het er nog op dat de vliegende keep ‘m op haar stick had, maar de bal vloog toch over de doellijn. Nu was het van belang dat we de voorsprong niet meer uit handen zouden geven. En zo gezegd, zo gedaan. Na zeven minuten was het een feit: één van de laatste drie finales hadden we gewonnen. De drie punten gingen mee terug naar Heemstede!

De spannende tijden zijn nog niet voorbij. Aanstaande zondag wacht Alphen op ons. We spelen deze wedstrijd op Alliance, dus we willen vragen of jullie in groten getale kunnen komen! We kunnen de support heeeeeel goed gebruiken. Dus tot dan hè!

Liefs, Dames 1