Hockey & Trainingen

Zoetermeer D1 - Alliance D1

Nieuws afbeelding 21-4-2018

De motor draait weer! Na een draak van een wedstrijd tegen Xenios waar we liever geen woorden meer aan vuil maken schijnt de zon weer een beetje bij Dames 1. Letterlijk en figuurlijk. Zondag stond een uitstapje naar het pittoreske Zoetermeer op de planning, waar we lieten zien dat hockeyen toch echt nog wel ons ding is.

De eerste helft waren we vooral als team bezig met het vervullen van onze taak. Heel erg doen wat we vorige week heel erg niet deden. Het gevolg: structuur, rust, vertrouwen, blije coaches, blije speelsters en, niet onbelangrijk, blije supporters. Nog blijer was iedereen toen we een strafcorner wisten te versieren, die Chantal er prachtig in mepte. Hard, precies in het hoekje, 0-1!

Ook de 0-2 kwam voort uit een strafcorner. Ditmaal was het Suus die met een harde sleep push de plank raakte. Met 0-2 de kleedkamer in dus, waar we nog even de puntjes op de i zetten en wederom een heel pak Peijnenburg weg werkten, om de tweede helft weer verder te gaan waar we gebleven waren. Althans, dat was het plan.

Helaas voor ons had ook Zoetermeer in de rust de puntjes op de i gezet. En nog net iets scherper dan wij, want binnen twintig seconden lag de bal op de strafbalstip en stond Ree oog in oog met de strafbalneemster van Zoetermeer. Ondanks dat Ree weer héél dichtbij was mocht Zoetermeer hun goal vieren en stonden wij weer op scherp.

En zo wisten we het toch weer spannend te maken. Geen idee hoe we het elke keer voor elkaar krijgen, maar een wedstrijdje relaxt uit hockeyen is niet onze specialiteit. Spanning en sensatie veroorzaken daarentegen wel. Alhoewel, ondanks de 1-2 achterstand bleven we de bovenliggende ploeg. We bleven ons eigen spel spelen. We bleven rustig. We bleven gestructureerd. En, het belangrijkste, we bleven op voorsprong. En dus gingen die mega belangrijke 3 punten dik verdiend mee naar Heemstede en zetten wij onze zondagse trip voort richting het Amsterdamse Bos om de overwinning te vieren op het TD van Hurley.

18 wedstrijden gespeeld, 35 punten en een derde plek. Een kleine voorsprong op de nummer 4, 5 en 6 die we hoe dan ook dienen te behouden! SPANNEND SPANNEND SPANNEND!!! De komende 4 weken spelen we dan ook 4 HELE BELANGRIJKE wedstrijden. Alle support is van harte welkom, want we hebben 4 overwinningen nodig!

Aanstaande zondag spelen we THUIS tegen koploper Amstelveen. WIJ HEBBEN ER ZIN IN! En we hopen jullie zondag allemaal langs de lijn te zien! En te horen. Tot zondag!!