Hockey & Trainingen

Wedstrijdverslag Alliance Dames 1 – Haarlem Dames 1

Nieuws afbeelding 28-3-2018

Afgelopen zondag stond Haarlem op het programma. Voor de winterstop hadden we nipt van ze gewonnen met goals van Iris en Noor (uitslag toen 2-1). We wilden graag onze groei laten zien, want toen we op donderdag de beelden terugkeken van vorige keer, schrok iedereen zich een hoedje. Een mooi vergelijkingsmomentje dus. Daarnaast speelden de nummer 1 en 2 tegen elkaar zondag, dus voor ons een mogelijkheid om de achterstand verder te verkleinen.

We startten fel en via een scoop van Milou stond Bo, net als vorige week in de cirkel van de tegenstander. Het ging zo snel, dat niemand de bal had verwacht, dus controle was er nog niet helemaal. Maar de toon was wel gezet! Nu belangrijk om geduldig te zijn en de kansen af te wachten. Zo volgde al snel een strafcorner. Deze werd niet gescoord, maar leidde wel tot nog een corner. Het plan werd aangepast en via Bo scoorde Iris. 1-0! We bleven veel hockeyen op de helft van Haarlem, waardoor de volgende kans alweer ontstond. Iris kon via rechts de cirkel binnen rennen met de bal aan haar stick. Twee opties: bal spelen voor de tip of zelf maar eens proberen. Ier ging voor optie 2 en dat betaalde zich uit. 2-0, Iris was on fire! Heerlijk met een 2-0 voorsprong de kleedkamer in, waar Charlie en Kas klaar zaten met wat beelden van de eerste helft. En na wat heerlijke ontbijtkoek en een glaasje limonade konden we beginnen aan de tweede helft.

Wederom hadden we veel meer balbezit, maar nu hadden zij een mogelijkheid om uit te breken. Via rechts (voor hun, voor ons links) kwamen ze onze cirkel binnen en daar belandde de bal op een Alliance voetje. De strafcorner resulteerde in nog een strafcorner, zonde. Opnieuw stelden we ons op en ja hoor, daar ging de bal. Precies tussen de lijnstopper en de keeper in. 2-1… De bal ging naar de middenstip, waar Kar de spelhervatting mocht starten. De bal ging naar achteren, naar rechts en naar Bo, die het vervolgens op een sprinten zette. Bij de cirkel gearriveerd, maakte ze een mooie draai en belandde de bal weer bij Kar. Dit noemen we ook wel 'het derde man-effect'. Kar hoefde niet nadenken en sloeg de bal in 1 keer door op goal. Bam, 3-1. Zo ga je denken we om met een tegendoelpunt? Het voelde in ieder geval wel lekker. Invaller Bets mocht vervolgens nog het slotakkoord geven. Na wat advies van Kas ("verleggen!!”) sprintte Laura door op links. Heel goed geluisterd dus. Ze kwam binnen via de achterlijn en wipte de bal naar de tweede paal. Bets ging liggen en speelde de bal achter de keepster van Haarlem. En dat was 4-1, de uitslag van onze wedstrijd. Daarna hebben we ook nog een leuke middag gehad, naja, bijna de hele middag. We hebben genoten van het TD!

Invallers bedankt (Bets, bedankt voor je goaltje, je lag er weer mooi bij).
Nog 6 wedstrijden te gaan! Het wordt spannend, maar we hebben er zin in. Aankomend weekend is het Pasen, dus zijn we vrij, maar de week erop wacht Xenios op Xenios op ons. Gezellig als jullie er weer zijn om 12.30 uur.

Liefs, Dames 1