Zaalhockey

Zaal JC1 - Saturnus Toernooi - Staan de sterren gunstig?

Nieuws afbeelding 5-1-2018 Een uitnodiging voor het Saturnus Toernooi in Delft, die krijg je niet zomaar! De beste zaalhockey-teams uit Nederland worden er uitgenodigd, zo ook jongens C1 van Alliance. Naast de eer is het een geweldige voorbereiding op de laatste 2 weekenden van de zaalhockey-competitie. Ook de jongens C1 van Bloemendaal en Hurley zijn aanwezig, dus oppassen dat we niet onze beste strafcorners laten zien. We gaan gewoon wat nieuwe spelsystemen uitproberen...
---
Door de vakantie zijn 3 spelers afwezig en besluiten we het team aan te vullen met enkele spelers uit de JC12, namelijk alle spelers van Veld C1. Goed voor de teambuilding in aanloop naar de 2e helft van het veldseizoen. De jongens van C12 zijn gretig om aan te sluiten en te laten zien wat ze kunnen, naast het feit dat ze het ook gezellig vinden.
---
We starten met een nieuw spelsysteem tegen Voordaan, de kampioen van 2016, en gaan er met 3-0 af. Gewoon even inkomen, toch? We gooien de tactiek om en besluiten een JC12 en een JC1 team af te wisselen. Tegen Reigers komen we met 2-0 voor, maar verliezen met 3-2. Het lag natuurlijk aan de scheidsrechters, toch? In de 3e wedstrijd tegen HDM gaan we halverwege voor een 6e veldspeler en komen van 6-0 achter terug tot 6-2. HDM speelde gewoon ietsje beter, ietsje! De 4e en laatste wedstrijd tegen Push besluiten we nog meer met een 6e veldspeler te spelen. We hadden moeten winnen, maar verliezen toch. De sterren staan gewoon niet gunstig voor Alliance dit jaar!
---
De derde helft winnen we als team glorieus bij de McDonalds, is ook een prestatie en goed voor de teambuilding! Het was een gezellig toernooi waar we leuke wedstrijden hebben gespeeld en weer het nodige hebben geleerd. En zo wordt het weer bevestigd... behaalde resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Maar volgend jaar gaan we weer voor de winst!