Hockey & Trainingen

Bennebroek H1- Alliance H1 : 3-3

Nieuws afbeelding 13-10-2017

Afgelopen zondag was het weer zo ver. De uitwedstrijd tegen Bennebroek stond op het programma. Nieuwe gezichten bij beide ploegen maar de rivaliteit was nog altijd als vanouds. We hebben de afgelopen jaren nog nooit punten mee kunnen nemen uit op Bennebroek dus zondag waren er van overtuigd dat we dat maar eens gingen doen. Nadat de trainingsweek ook lekker was verlopen konden we vol goede moed op de fiets naar Bennebroek.

Nadat het afgelopen jaren altijd met bakken uit de hemel kwam tijdens deze wedstrijd hadden we toch echt voor het eerst een keertje een zonnetje te pakken. Even op de koffie bij de coach thuis om nog wat video te bekijken en daarna rustig naar de club.

Om 14:45 konden we afslaan voor wat weer een spannende wedstrijd beloofde te worden. Bennebroek begon met een lage druk en liet het opbouwen van het spel aan ons over. Zo bleven de eerste 10 minuten eigenlijk op en neer gaan zonder al te grote kansen maar bleef Bennebroek afwachten en mochten wij opbouwen. Toch kon Bennebroek als eerste pijn doen door uit een van de eerste echt gevaarlijke aanvallen te scoren. Gelukkig hebben wij al eerder bewezen terug te kunnen komen van achterstanden dus geen man overboord. Niet veel later mochten wij aanleggen voor onze eerste strafcorner. Vanwege goede video analyse kozen wij de corner waar Bennebroek geen antwoord op had en kon Luc de 1-1 op het bord zetten. Beide teams waren aan elkaar gewaagd en dat kon je in de score ook goed merken. Nadat Bennebroek weer op voorsprong was gekomen konden wij weer langszij komen dankzij Tobias.

Uiteindelijk kwamen we laat in de wedstrijd op 3-2 achterstand en besloten we zonder keeper te spelen. Deze keuze pakte goed uit en zo wist Bennebroeker Bruno Nolte met een vreemde situatie de eindstand 3-3 voor ons op het bord te zetten. En zoals we dat al vaker hebben gedaan moest het laatste punt met shoot-outs verdeeld worden. Ondanks dat Guy weer fantastisch stond de keepen zat het niet mee en mocht Bennebroek het laatste punt meenemen.

Iedereen die is komen kijken bedankt daarvoor! Aanstaande zondag mogen we thuis aantreden tegen de nummer 3 Xenios. We zien jullie allemaal graag om 14:45!

Groetjes
Heren 1