Zaalhockey

TOPjeugd gaat spannende week tegemoet

Nieuws afbeelding 9-1-2017

Onze topteams in de zaal zijn bijna aan het einde van de reguliere zaalcompetitie gekomen, dus hoogste tijd voor een tussenstand. Voor de breedteteams werd afgelopen weekend veel afgelast in verband met het weer, maar alle topteams waren aanwezig in de Sporthallen Zuid in Amsterdam. De topteams spelen allemaal aanstaande zaterdag hun laatste reguliere wedstrijden. Wie in de Top 4 eindigt, mag een week later, op 21 januari aantreden bij de Districtskampioenschappen Noord-Holland. De winnaars van het DK worden afgevaardigd naar de Landskampioenschappen Zaal.

ZaalJC1 zette een mooie prestatie neer door te winnen van Rood-Wit met 5-3 en Pinoke te verslaan met 3-0. Zes punten erbij, brengt hen nu op de 4e plaats in de poule. Met nog twee wedstrijden te spelen tegen Pinoke JC1 (nr 5) en Bloemendaal JC1 (nr 1) - as zaterdag In de Waterakkers te Heemskerk)- maken zij gerede kans de DK's te halen.

Zaal MB1 speelde 0-0 gelijk tegen de Landskampioen 2016 Amsterdam MB1 en versloeg vervolgens Bloemendaal MB1 met een geweldige 5-2 score. Hiermee is MB1 opgeklommen naar de 4e plek met nog 2 wedstrijden te spelen tegen Hurley MB1(2e) en Pinoke MB1 (5e) a.s. zaterdag in de Waterakkers te Heemskerk. Twee echte finales om het DK te bereiken !

ZaalMC1 staat aan kop met vier punten los van nummer 2 Amsterdam MC1. De wedstrijd tegen Hurley MC1 wer verloren met 4-2 maar de wedstrijd tegen Bloemendaal ging in de pocket met 4-3. A.s. zaterdag in de Waterakkers wachten HBS MC1 (nr 3) en Amsterdam MC1 (nr 2) - dus we verwchten veel supporters om onze meiden naar het DK toe te juichen.

ZaalJD1 staat keurig op de 2e plek in de poule, 8 punten achter Pinoke maar ook weer 6 punten voor op Bennebroek. ZaalMD1 staat op de 4e plek in hun poule met nog 2 wedstrijden te spelen op 22 januari. De districtskampioenschappen Jongens en Meisjes D vinden plaats op zondag 29 januari in Sporthallen Zuid te Amsterdam.

Zaal JA1 heeft helaas last gehad van de afgelastingen en had dit weekeinde de koppositie kunnen bereiken in hun poule. ZaalMA1staat voorlopig op een 5e plek en hebben nog 4 wedstrijden om aansluiting bij de kop te bewerkstelligen.

Zaal JB1 behaalde dit weekeinde tweemaal een 'monsterscore' door met 19-0 te winnen van Bloemendaal JB3 en met 10-1 van Mijdrecht JB1. Hiermee verstevigden de mannen van de JB1 hun koppositie aanzienlijk.

De breedteteams zijn ook al een aardig eind onderweg en ongeveer halverwege de competitie en dat levert een aantal mooie prestaties op. JA4, JC3, MA3 en MD4 staan op afstand bovenaan in hun poule. JC1.2, JD1.2, MB1.2, MB2, MB4, MB6, MD1.2 en MD8 houden het nog even spannend en staan met nog een paar wedstrijden te gaan in de kop van hun poules Nog een paar weken doorbikkelen in de zaal en we kunnen er hopelijk wat zaalkampioenschappen bijschrijven!

Aan alle supporters: kijk op mhc-alliance.nl voor wedstrijddetails van aankomende zaterdag en zet 21 januari Sporthallen Zuid in de agenda’s voor de districtskampioenschappen!