Hockey & Trainingen

JC1 naar de Top !

Nieuws afbeelding 6-10-2016 MHC Alliance JC1 heeft een goede voorbereidingsperiode gedraaid en heeft daar heel wat uren voor ingeleverd. Voordat de voorcompetitie begon is er ontzettend lang en intensief getraind om doelen te bereiken die wij als team hadden gesteld. Het eerste doel was om een team te worden, wij hadden 6 weken de tijd om een hard samenwerkend team te worden, dit was al snel gelukt! Door veel teambuilding en sociale/mentale spellen te doen konden wij elkaar nog beter vinden en werden wij een nog hechter team!

De intensieve trainingen hebben haar vruchten afgeworpen, wij zorgden dat in de week van de eerste voorcompetitie wedstrijden, wij topfit zouden zijn en alle technische/tactische aspecten onder de knie hadden. Na 5 (voor) competitiewedstrijden te hebben gespeeld zijn wij nog ongeslagen in de Topklasse A. Wij staan bovenaan met 15 punten, maar spelen zaterdag tegen nummer 2 Amsterdam. Dat wordt een spannende wedstrijd, maar tevens ook onze kampioenswedstrijd!

Wat vindt de coach en de spelers van het proces tot nu toe?

Coach Thomas Scherpenzeel:" Ik denk dat wij een waanzinnige start hebben gemaakt, door goed samen te werken en allemaal tijd in te leveren en die tijd met elkaar in te vullen. Wij hebben mooie wedstrijden gehad en wat mindere wedstrijden, maar de progressie en het plezier is en blijft er en dat is voor mij het belangrijkste! Zaterdag kunnen wij als team een mooie voorcompetitie als eerste afsluiten en anders krijgen wij de zaterdag erna nog een kans om een play off te spelen voor IDC 1, ik gun het de jongens van harte!".

Jort van Laar: " Wij hebben hard gewerkt als team en hebben ups en downs gehad, maar altijd pakken wij het weer op en blijven we technisch en tactisch groeien! Ik vind het wel een beetje spannend, maar gelukkig kunnen we als team rustig worden en trainen we dat ook op de mentale vrijdagtraining! Ik heb er zin in!".

Hopelijk hebben wij de play off niet nodig en kunnen wij a.s. zaterdag een plekje voor IDC 1 veilig stellen. Wij zouden het ontzettend gaaf vinden als wij naar de winst worden getild door supporters! Wij spelen om 10:30 in het Wagener stadion in Amsterdam! Tot dan!