Hockey & Trainingen

Heren 1 promoveert EN kampioen 2e klasse A

Nieuws afbeelding 13-6-2016 De laatste wedstrijd van onze Heren 1 beloofde een mooie pot te worden tegen Woerden Heren 1. De oproepen op onze sociale media zorgden ervoor dat er nog veel publiek kwam kijken om het succesvolle seizoen van Heren 1 mooi af te sluiten. Over de wedstrijd kunnen we kort zijn, .... het was niet de mooiste wedstrijd, maar wel een verdiende overwinning op Woerden met 2-1. Echter................ de apotheose werd een groot feest..... koploper Terriers liet punten liggen tegen Haarlem, waarmee onze Heren 1 ook nog eens terecht kampioen werd in de 2e klasse A.

Het hele seizoen fier bovenaan! Waarna in de wedstrijden tegen Haarlem en Amstelveen punten werden gemorst. Gelukkig werd vorige week de promotie al veilig gesteld bij Purmerend. Het lot over het kampioenschap in de 2e klasse A lag in handen van Terriers...... en deze keer viel het kwartje dus naar de juiste kant. Alliance Heren 1 werd gisteren kampioen en promoveert ook naar de 1e klasse. De vreugdedansen waren enorm en spectaculair. Het bestuur zette de de pompen aan de bar open en iedereen genoot van deze mooie overwinning en het terechte kampioenschap.

Op zijn geheel eigen wijze nam voorzitter Herre Kleuver het woord en sprak lovende woorden over dit mooie top team en de supercoaches Karol Sniezek, Andre Westdorp en manager Tom Klinkhamer. Vier spelers gaan het team verlaten. We namen met veel applaus en humor afscheid van:
  • Joris Zonjee - verantwoordelijk voor weergaloze acties, maar ook de wekelijkse verslagen
  • Ederik van Koldenhoven - rots in de spits en al vele jaren vaste waarde voor de club en het team
  • Fabian van Koldenhoven - net als zijn broer een echte Alliancer met het hart en de stick op de juiste plek
  • Jochem Manshande - onnavolgbare gepassioneerde technicus aan de bal, met een bijzondere relaties met de bondsscheidsrechters
Als afsluiter trakteerden de jonkies van Heren 1 de aanwezigen op lekerre muziek en manager Tom Klinkhamer op een echte bierdouche.... Het werd nog laat en onrustig aan de Sportparklaan nr 8

Stijn Vrolijk

13-6-2016 @ 13:19:45 |Klasse