Bestuurstafel

2e waterveld voor Alliance!

Nieuws afbeelding 12-6-2016 Vanaf het nieuwe seizoen zal Alliance de beschikking krijgen over een tweede waterveld. Het huidige veld 2 wordt vanaf maandag 20 juni omgebouwd tot een splinternieuw waterveld van hoge kwaliteit. Niet alleen de bovenlaag zal worden vernieuwd maar ook de onderlaag, de beregeningsinstallatie , de hekwerken en slagplanken. Als we dadelijk beschikken over twee watervelden zullen niet alleen de selectie en lijnteams veelvuldig op een waterveld kunnen spelen en trainen, maar zal er ook meer ruimte zijn voor de breedte teams ‘op water’. Onder deze voorwaarde is op 26 mei jl. de Algemene Leden Vergadering  akkoord gegaan met de financiering van het waterveld en met de daarmee verband houdende  contributieverhoging van € 10 per lid.

Voorzitter Herre Kleuver: "We zijn erg blij dat de gemeente Heemstede en Sportplaza hebben meegewerkt aan een constructie waarbij het huidige 11 jaar oude semi-waterveld wordt vervangen door een  waterveld van topniveau. Dit maakt het mogelijk dat al onze leden kennis kunnen gaan maken met het spelen op een waterveld en de nieuwe ontwikkelingen in de hockeysport”.

De gemeente Heemstede is eigenaar van het sportpark waarvan Alliance gebruik maakt. Sportplaza is in opdracht van de gemeente de beheerder. Zij zijn verantwoordelijk voor het onderhoud en de komende renovatie. Dit voorjaar heeft Alliance de kwaliteitseisen opgesteld waaraan het waterveld  moet voldoen.  Vervolgens is door Sportplaza via een aanbesteding de opdracht gegund aan de goedkoopste leverancier. Dit is de firma Domo Sports Grass uit België. Zij zullen voor Alliance een Domo® Fast Play veld op een e-layer aanleggen. Samen levert dit een waterveld op van grote klasse. Alliance is met de gemeente overeengekomen dat Alliance het prijsverschil tussen de aanleg van een semi-waterveld (wat er nu ligt) en het nieuwe waterveld in 10 jaar zal afbetalen.

Komende periode zullen we jullie op de hoogte houden van de vorderingen en de opleverdatum (naar verwachting 15 augustus).