Hockey & Trainingen

WEDSTRIJDVERSLAG: Strawberries H1 - Heren 1: 3-2

Nieuws afbeelding 18-4-2016

Grijnzend kwam de beste man aan op hockeyclub de Strawberries. Na maanden blessureleed mocht Rogier eindelijk weer zijn opwachting maken voor speelminuten in heren 1. Al aan de start van het seizoen kampte onze krullenbol met pijntjes aan de schenen. Even was er de hoop dat dit maar van korte duur zou zijn. Na de wedstrijd tegen Forescate werd echter al snel duidelijk dat het beter was om even de hockeystick met rust te laten. Er brak een periode aan van herstel en revalidatie. Zes maanden na zijn laatste optreden in de hoofdmacht was zondag het moment daar: een rentree in heren 1, als spits nog wel. We kampten namelijk met een aantal afwezigen in de voorhoede. Jochem, Ederik en Kasper konden alle drie niet meedoen. Mede hierom speelden we afgelopen week een oefenwedstrijd tegen VVV. Ondanks goed spel wisten we de wedstrijd niet winnend af te sluiten. Het werd 2-0 in het voordeel van de studentenclub, waar Ederik afgelopen zomer nog tevergeefs selectie had gedaan.

Terug naar de wedstrijd van zondag, de wedstrijd die we ook niet winnend hebben kunnen afsluiten. Toen het laatste fluitsignaal klonk stond het 3-2 voor de thuisploeg. De drie punten gingen vandaag naar de Strawberries, de club waar Walter furore maakte als analist, technisch adviseur en commentator.

Al vroeg in de wedstrijd kwamen de aardbeien op voorsprong. Van tevoren wisten we dat ze een gevaarlijke corner hadden en daarom goed op onze voetjes moesten letten. Desondanks kreeg hun vaste sleper de kans en deze liet hij niet onbenut. 1-0.

Wij waren vooral de ploeg die de aanval opzocht. De aardbeien parkeerden al vroeg de bus en hoopten via de counter gevaarlijk te zijn. We kwamen er maar mondjesmaat doorheen. Bijna kon Rogier zijn rentree bekronen met een geweldig doelpunt. Hij kreeg de bal ter hoogte van de drieëntwintig, draaide sterk om zijn directe tegenstander heen en speelde een goed een tweetje met Jasper waarna hij zo de cirkel in kon lopen. De keeper kwam op hem afgestormd maar Rogier liep er behendig voorbij. Het doel was helemaal leeg maar daar kwam een aardbei aangestormd die Rogier van het scoren wist te beletten.

In het tweede bedrijf was er geen nieuw spelbeeld te zien. Nog steeds was het erg lastig om een gaatje te vinden in de muur van het rode fruit. Na zo’n 15 minuten lukte het eindelijk. Een goed opgebouwde aanval via Ingmar, Joris en Lodewijk kwam bij Dorus terecht. Hij speelde de bal hard voor de goal. Via via kwam de bal voor de stick van Luc te liggen die hem zo in kon pushen. 1-1.

Lang konden we niet genieten van de gelijke stand want binnen no time kregen we een strafbal tegen. Guy was kansloos tegen de snoeiharde push in de linker bovenhoek. 2-1.

Opnieuw gingen we op zoek naar de gelijkmaker maar dit ging niet van een leien dakje. Je merkte toch dat we afgelopen week wat minder uurtjes aan de corner hadden besteed, want bijna alles ging mis of op de keeper. Gelukkig hadden we één corner die net paste. Luc sleepte de bal hard voor de tip waarna de bal via Dorus zijn stick het dak in belandde. 2-2.

Met een puntje zouden we ook wel tevreden zijn maar stiekem wilden we ook nog die o zo belangrijke derde treffer maken. In de laatste minuten van de wedstrijd was het jammer genoeg de tegenpartij die aan het langste eind trok. Een aardbei stond in een onmogelijke hoek maar hoopte toch te scoren. Guy werd verrast door zijn schot waardoor hij niet tijdig de bal kon tegenhouden. 3-2.

Dat was het dan, onze eerste verliespartij van het seizoen. Hoewel we nog een aardig lastig programma voor de boeg hebben, hopen we dat dit ook meteen de laatste zal zijn. Komende zondag spelen we thuis tegen de taaie subtopper Forescate. Dit wordt een erg belangrijk potje nu Forescate nog steeds kans maakt om te promoveren. Tot dan!

Met sportieve groet,

Heren 1